Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Hoofd remcilinder lek, welk revisiesetje?

Schrijver Japie
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2009 17:23 
Hallo mede CX ers, ik mag mij sinds kort ook de eigenaar noemen van een Honda CX 500 uit 81. Het beestje heeft een tijdje stil gestaan (3 jaar) en de meeste probleempjes zijn al weer verholpen, maar bij het schoonmaken van de hoofd remcilinder heb ik vrees ik toch iets te veel roest weggepoetst. Nu lekt er remvloeistof uit aan de kant van de hendel (langs de stofhoes), en het is lastig te zien maar volgens mij ook aan de kant van de banjo (banjette?). 'Mijn' Honda dealer wist mij te vertellen dat de revisie setjes voor de 'ronde potjes' niet meer verkrijgbaar waren. Ook vertelde hij dat het vreemd was dat mijn cx uit 81 een rond potje had, omdat er vanaf '80 alleen nog maar rechthoekige potjes geleverd waren?
Hebben jullie enig idee of er andere setjes zijn die ik kan gebruiken of weten jullie nog adresjes (web of straat adres ;) ) waar ik ze kan krijgen?

Tevens vroeg ik me af waar ik de 'crush washers' voor de banjo kan vinden? Wat voor ringetje moeten dit zijn want ik neem aan dat ze van een specifieke dikte moeten zijn.

Andere tips zijn ook welkom, mijn sleutel ervaring is minimaal.

Schrijver Japie
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2009 17:27 
Ow, bijna vergeten.

Ik had deze gevonden:

http://www.japparts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=79_86_92_162&products_i d=5948

Volgens de selector van de website de juiste set voor mijn motor. Maar het verhaal van de dealer heeft mij doen twijfelen.
Bedankt!

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2009 17:40 
hey ik heb een complete rempomp liggen (alleen zonder draaidop) die het goed deed toen ik hem van mijn motor afhaalde.
heb je misschien interesse, mag tegen spotprijs weg, mail maar ff cmtheman@hotmail.com
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2009 19:54 | Aangepast door: theojansen 
David Silver heeft 3 verschillende soorten te koop. kijk maar via 'links' naar de plaatjes op de site van D.S.
wat je dealer zegt, kan wel kloppen als hij de orginele honda onderdelen bedoelt, maar er zijn ook namaak-onderdelen.
theoj.
p.s.: wat bij jou het geval kan zijn is dat de cylinderwand te veel slijtage heeft en dan past ook een nieuwe set niet en zal lekkage optreden.

Schrijver jongleon
Gast 
#5 | Geplaatst: 29 sept. 2009 12:00 
Ik was onlangs hier ook mee bezig en had gezien dat Wemoto revisie setjes heeft, ringetjes voor de 'banjo bolt' en ook bepaalde remvloeistof reservoirs (mocht deze het begeven hebben). Zelfs hele (nieuwe) mastercilinders als je dat wilt.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoofd remcilinder lek, welk revisiesetje?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven