Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorbandje steken

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 okt. 2009 10:55 
Teruggekomen van de ardennen zondagavond en nog niet helemaal vermoeid, dus wat doen we: ff rap olie aflaten en voorwiel eruit wippen.
Deze morgen rijd ik naar de Pits (mottozaak in mechelen) en rara = gesloten tot 11/10. Lap zeg! Nu sta ik daar weer mooi zonder wiel, olie en filter.
Nu het toch ff moet rusten, zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten bij het monteren? Wat me verbaasde was dat de binneste remblokken er gewoon uitdonderden bij het weghalen van het wiel? is dat normaal
ik ga vandaag nog op zoek naar een andere motorzaak in de buurt (Eppegem?) want hij staat zo zielig zonder wiel en olie...
Ohja ik heb de 80 000 km dus gehaald dit weekend

Schrijver jos blezer
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 okt. 2009 12:03 
he Erik,
leuk dat je de 80000 km doet, tenminste de cx.
Als je toch bezig bent denk er even aan om de remklauwen goed schoon te maken met remreiniger en daarna de plunjers even in koperpasta te zetten scheelt een hoop naderhand.
kijk ook eens na de kleur van de remvloeistof.(indien niet mooi helder, beter vernieuwen kan toch goed met het ontluchten.)
met het terug plaatsen van het wiel, denk aan de meenemer van de km teller, op wiel zijde heeft deze een dun plaatje zitten met twee nokken, deze wil wel eens verbuigen. dan valt je snelheidsmeter uit. (is me laatste gebeurt.)

gr jos en veel sleutel plezier.

Schrijver Znoek
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 okt. 2009 15:45 
remmen heb ik al eens vernieuwd, inclusief olie Jos, bedankt voor de tips

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 okt. 2009 18:55 
Uitdonderende remblokken kijken me niet normaal, tenminste, dat heb ik nog niet voorgehad.
Als je woensdag namiddag er nog aan gaat knutselen, laat dan hier berichtje dan kom ik eens af, ben nog wel niet 100% zeker dat er niks tussen komt.
Wil je nog steeds je gas-klemmetje? Dan gaat het in de bestelling....
Groeten Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 5 okt. 2009 21:04 
Nou Daniel, de opzet van de rempotten zijn zou niet bepaald geweldig. Volgens mij is het de bedoeling dat het remblokje aan de wielkant zweeft. Het zit in ieder geval allemaal wat los en knullig in elkaar. Dat is bij ook het geval maar remmen doet ie wel.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Znoek
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 okt. 2009 15:41 
Daniël dat gasklemmetje mag je bestellen, ik betaal het je graag
ik had dit weekend vreed last van men pols onderweg naar de ardennen en terug.
heb een mooi gemiddelde van 140km/u aangehouden.
Men voorband is vandaag binnengekomen en heb hem er in de regen terug onder gestoken. Het is een Bridgestone BT 45 geworden voor 104 euro met balanceren.
Leuk was dat mijn wiel niets van gewichtjes nodig had
over die remmen, de binnenste blokjes vielen er echt zo uit, zeer verdacht vind ik dat. nu moet ik beide remmen weer demonteren om die blokjes er weer in te sodemieteren?
ook de snelheidskabel heeft zen kuren? dat ding blijkt er vanonder gewoon los in te zitten? + die kruiskopschroef in het snelheidselementje heeft geen nut?
Wat is een cx toch een puzzel...
Moest je woensdag willen puzelen daniel, maar ik denk niet dat er veel werk is hoor... ik wacht in ieder geval op droger weer

Schrijver jos blezer
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 okt. 2009 16:44 
he Erik,
dat kruisschroefje bij de snelheidselementje, is een borg schroef zodat kabel er niet uit kan vallen tijdens het rijden.
Maar zit altijd "gvd" moer vast als je het moet losmaken.
bij mij zitten de remblokken trouwens ook erg los, maar er uit vallen gelukig niet.

groetjes jos.
ps het werkt lekker in een drooge garage.

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 6 okt. 2009 22:21 
de remblokken kunnen er alleen 'uitvallen' als je je remklauw van de vork los hebt hangen.
(zorg wel voor een ophang-hulp-draadje, dan knikt de remslang niet af)
groeten, theoj.

Schrijver Znoek
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 okt. 2009 10:02 
blokjes zijn er weer in, het klopt inderdaad dat de binneste zweven en er kunnen uitvallen nadat het wiel weg is. over dat schroefje dat de snelheidskabel moet vasthouden, het zit mooi los bij mij en helaas de kabel ook, die kabel is op geen manier vast te zetten?
alles lijkt redelijk gemonteerd en ik hoop dat hij iets van snelheid gaat aangeven
men remmen slepen weer prachtig dus die gaan ook nog eens helemaal uiteen (gvd) pakken doen ze prima, lossen blijkbaar niet.
ondertussen de motor verhuisd naar de droge garage, werkt inderdaad minder vochtig

Schrijver Znoek
Gast 
#10 | Geplaatst: 15 okt. 2009 17:21 
Oef de remmen zijn volledig nagekeken en ingesmeerd met vaseline (mmm ) de olie zit er weer in, we kunnen weer naar hartelust bollen en die nieuwe voorband verslijten!

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 16 okt. 2009 09:14 
Ja en dan begint het te regenen he vandaag, verdorie toch

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorbandje steken

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven