Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Mijn cx500 loopt op 1,5 cilinder

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Toon
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 okt. 2009 17:27 
Beste allemaal,

Mijn naam is Toon Kluijtmans en heb sinds kort 2 cx'en in mijn bezit. Bijden rond de 10 jaar stil gestaan. De een is starten en lopen en klinkt en loopt als nieuw. De ander loopt ook direct echter maar op 1 / 1,5 cilinder, de rechter.

Wat is het probleem!

Gestart met het vernieuwen van de bougies: geen resultaat.

Compressie getest: beiden geven 10,5 bar op.

Vervolgens bobines omgewisseld en nog altijd links die stationair niet mee wil.

Bij gas geven loopt hij wel mee maar heb weinig vermogen.

bij stationair geeft hij af en toe een prutteltje.

ik kan de cx bij gewoon stationair toerental op alleen de rechter cilinder laten lopen en niet op de linker.
bij het erg verhogen van de stationair toerental loopt hij wel alleen op links. echter lijkt hij weinig vermogen te geven.

toen overgegaan op het verwijderen en schoonmaken van de carburateurs. weer monteren en geen verschil. Bij dit model heb ik de niet afstelbare kunstof vlotters en een stationairschroef die vast zit.

Weet iemand wat het zou kunnen zijn zodat ik mijn cx weer een mooi leven in kan blazen?

ik hoor het graag.

met vriendelijk groet,

Toon Kluijtmans

Schrijver Toon
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 okt. 2009 18:27 
Beste allemaal,

Nog even een toevoeging:

Ook heb ik de klepspelling gemeten. rechts stond deze goed en links extreem los. deze staat nu weer op de voorgeschreven waarde.

met vriendelijke groet,

Toon

Schrijver theojansen
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 okt. 2009 18:28 
je verhaal lijkt erg op wat ik eerder had.
uiteindelijk bleek het toch aan de carburateurs te liggen.
naalden vervangen, die zaten 'losjes' in de schuiven! en de vlotters opnieuw afgesteld. (kan bij jouw setje niet, geloof ik)
O.J. ontdekte dat op S.J.K.
succes, ik ben benieuwd wat er bij jou a/d hand is.
groet, theo.

slangetje a/d aftappijp om de vlotterhoogte te contr.
slangetje a/d aftappijp om de vlotterhoogte te contr.
Verwijder bestand #1

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 okt. 2009 18:56 
Theo en werkte de carburateurs nu goed
Toon een PB naar jou onder weg
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Toon
Gast 
#5 | Geplaatst: 13 okt. 2009 20:40 
beste theo en o.j.

Alvast bedankt voor de tips.

O.j. wat bedoel je met "een PB naar jou onderweg"?

en theo, bedoel je dat de naalden zijwaartse speling hadden of?

ik hoor het graag,

Bij voorbaat dank.

Toon

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 okt. 2009 21:55 | Aangepast door: Hansv 
Toon,

Een PB is een persoonlijk bericht, te zien als je bent ingelogd. Een soort van e-mail, maar dan via dit forum.

Bij Theo zat inderdaad 1 naald erg los. Tijdens een workshop carburateur schoonmaken op SJK heeft OJ laten zien waar de fout zat. "Gewoon" even uit de losse pols.....
Dat de fout in de carbs zat werd vastgesteld door remmenreiniger in de luchtinlaat te spuiten. Toen wisten we waar we de fout moesten zoeken.

Harmony,
Hans.
( praat wel eesn vaker voor zijn beurt )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 okt. 2009 21:58 | Aangepast door: ouwe_jan 
Toon als je ingelogd bent dan komt er eerst Forumlid
DAARNA STUUR PB
druk daarop en je kan ons dan een persoonlijk berichtje sturen
Als daar bent zie je ook staan in en uitgaande bericht
druk op inkomend dan zie je het antwoord wat er naar jou toe is gezonden
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Toon
Gast 
#8 | Geplaatst: 13 okt. 2009 22:15 
beste o.j.

ik heb gereageerd op je PB.

Ik zal even testen met remmenreiniger. of even de carbs van de andere cx afhalen.

Wel is de een een custom en de ander een e.

volgens mijn geen probleem of wel.

Heb de custom nu niet in de schuur dus daar kijk ik morgen naar.

m.v.g.

Toon

Schrijver theojansen
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 okt. 2009 23:07 
@O.J.: de motor draait nu prima!

(ik zit nu met een vastgeroest achterbrug-lagervastzetbout van een 500E; morgen komt Joost me helpen)
theoj

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 okt. 2009 09:23 
Theo geef een harde klap met een forse hamer op zijn kop
Doet wonderen
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Toon
Gast 
#11 | Geplaatst: 14 okt. 2009 18:02 
beste theo en O.j.

Heb net getest met remmenrijniger maar dan slaat hij vrij dood. buiten de witte rook die hij afgeeft. af en toe wat knallen uit de pijp van naontbranding maar verder niet.

Tevens een nieuw probleem er bij. Mijn bout om de klepdeksel vast te draaien breekt met een mooie brosse breuk af met als gevolg. kapote bout en de rest van de draad vast in mijn kop.

heeft iemand een nieuwe bout voor mijn cx500 om de klepdeksel vast te zetten?

En misschien een idee waar ik het probleem van mijn cx moet zoeken?

m.v.g.

Toon

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 14 okt. 2009 21:27 
In 2004 had ene Kasper ongeveer hetzelfde probleem: slecht lopen op links. Daar bleek het uiteindelijk de CDI unit te zijn. De symptomen waren iets anders, maar het is een mogelijkheid.

Zoek via het prikbord naar "Slecht oppakken op gas"

Harmony,
Hans.
( nee, ik heb geen bout voor je deksel )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Toon
Gast 
#13 | Geplaatst: 14 okt. 2009 21:47 
beste Hans,

bedankt voor de reactie,

nog even een toevoeging. bij het openen van het gas lijkt de linker wel mee te komen want als ik gas geeft komt hij snel op toeren.

bij het om en om verwijderen van de doppen (dus het laten lopen op 1 pit) loopt hij bij gas op zowel links als recht.
bij het lopen op 1 cil komt rechts wel iets sneller op gang dan links.

iemand nog een idee?

m.v.g.

Toon

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 14 okt. 2009 22:55 
euvel kan je pas zien als je twee vacuum meters op elke zuigbuis gemonteerd hoe de vacuum zich verhoud
nu denk ik na wat je geschreven hebt dat de carburateurs gesynchroniseerd
moeten worden
Vraag iemand in jou buurt die dit voor jou wilt doen
groeten Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Toon
Gast 
#15 | Geplaatst: 15 okt. 2009 18:57 
beste allen,

wie woont er in de buurt van nijmegen en heeft een vacuumstel setje voor het synchroon stellen van de carb's ter beschikking?

m.v.g.

Toon

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Mijn cx500 loopt op 1,5 cilinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven