Bart,
Ik gok er even op dat je bij het monteren je toch ergens vergist hebt.
Het simpelste is natuurlijk de oude, te lange kabel weer monteren, waarmee het wel werkte. Als dat goed werkt, dan kun je er van uitgaan dat je bij de montage geen fouten hebt gemaakt. Ook kun je de nieuwe kabel dan 'los' even proberen. Zit er een knik in of iets dergelijk.... je weet maar nooit.
Foto-tje van hoe de vork in de steel euh.. de kabel aan de koppelings hevel zit , en aan het stuur, is ook leerzaam voor ons.
Olie achter het koppelings deksel is dezelfde als in de rest van je blok. Maak je het koppeling-deksel open, dan is het wijs om eerst de olie af te tappen. En in bijna alle gevallen is het beter om die olie niet opnieuw te gebruiken. Ook de pakking: niet opnieuw gebruiken. Goedkoop is op zo'n punt bijna altijd duurder als in één keer goed doen.
Maar je hebt het steeds over ont-koppelen vanuit de eerste versnelling. Kun je wel vlot 'op'-schakelen, naar twee, drie, vier en vijf en weer terug naar vrij?
Weer een hoop vragen, en misschien ook een paar antwoorden.
Harmony,
Hans.
die best wel ver uit de buurt van Moorsel zit, anders.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken