Toch nog even een kleine aanvulling. Moest ik het nog eens voorhebben (wat God verhoedde!!) dan zou ik de methode van Toon (secondenlijm) eerst proberen.
Het lijkt wel of die metalen bout in dat aluminium "gecrepeerd" was, precies vastgewrongen. Dus met ectractors en linkse tappen voorzichtig zijn!
Wisselen van cilinderkop is voor de minder ervaren sleutelaar best nog wel een klus denk ik, en je moet een koppaking hebben.Klepstoters en kleppen merken en terug op de juiste plaats steken...
En als laatste opmerking: Stel dat de draad gestript is, dan zou ik persoonlijk i.p.v. Helicoil die andere oplossing nemen, Recoil. Hetzelfde principe, maar de inserts zijn kleiner dus minder gevaar voor uitscheuren want er is niet zoveel materiaal!
Bv. voor Recoil moet je 6,3 boren en de tap is 7. Ik denk dat je met Helicoil wel aan 8,5 of zo zit. En die insert van Recoil is zeker sterker dan de gewone aluminium.
Al bij al, ben ben blij dat dat achter de rug is, met wat hulp van de vrienden. Blijven rijden jongens! Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica