Om terug te komen op dit stukje:
Van de vakantie heb ik de carbs helemaal uit elkaar gehaald. Wat ten eerste opviel is dat alles onder de oranje prut zat (sproeiers bijna dicht gekoekt, jets helemaal vuil, etc). Deze heb ik met scotchbrite aan de buitenkant schoongemaakt, met remmenreiniger (en later met wd40 omdat die op was) schoongesproeid. Daarna met perslucht doorgeblazen zodat alles weer schoon was.
Dit heb ik gedaan zoals op de volgende site staat:
http://globalcxglvtwins.hostingdelivered.com/viewtopic.php?f=19&t=32Ook alle lucht passages doorgesproeid en geblazen, man man wat een troep kwam daaruit.
Heb alleen de idle jet er niet uit kunnen halen. Die heb ik wel herhaaldelijk volgespoten met remmenreiniger en perslucht totdat er niets meer uit kwam. Helemaal eruit was beter.
Ik had geen nieuwe pakkingen/o-ringen, dus die heb ik er niet in gezet. Iets voor volgende keer.
En nu voor het resultaat? De motor start na een tijdje staan bijna direct! Choke open, 3 sec starten en gelijk mooi lopen.
Ik heb ook niet meer dat de vluchtige delen benzine uit de vlotterkamers verdampt.
Nu nog het mengsel goed afstellen, en dan testen hoeveel ik heb gewonnen qua verbruik. Het wordt weer mooi weer dus dat duurt niet meer lang.
Al met al duurde het werkje bijna een dag, maar het resultaat mag er wezen.
Groeten,
Erik