Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

zijn er oplossingen voor een lekkend ventielkraagje?

Schrijver Toon
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 nov. 2009 14:33 
Beste allen,

ik heb op mijn cx500 een qua profiel een nieuwe band.

Echter lekt deze een beetje op het kraagje van het ventiel.

ik weet dat op een motor het natuurlijk altijd veiliger is een nieuwe band te plaatsen maar zijn hier andere oplossingen voor?

kan er bij deze banden bijvoorbeeld een binnenband in gelegd worden?

Of wie heeft er nog een achterbandje liggen?

m.v.g.

Toon

Schrijver edho
Gast 
#2 | Geplaatst: 8 nov. 2009 16:05 
Gewoon een nieuw ventiel laten monteren. De band moet er dan even af en weer op.
Neem geen loopje met de veiligheid aub. Als op hoge snelheid dit ventiel afscheurt, ben je echt het haasje.
Als je een binnenband wilt monteren, moet de band er ook af, dus wat is je voordeel. Een ventiel is goedkoper als een binnenband.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 8 nov. 2009 16:47 | Aangepast door: Erik1 
Let even op:

Vroeger waren er binnen banden met een ventiel die vast geschroefd werd in de binnenband. Op de buitenband werd dan ook een moer gedraaid. Als dit éénmaal zo gemonteerd is geweest wil de velg daardoor wel eens beschadigd zijn, ik zag bij mij de zeskant van de moer in de velg staan. En natuurlijk lekte het rubberen intrek ventiel daar op. Ik heb er toen meteen een binnenband in gedaan. Let dus op de status van het ventielgat in de velg!!

Groet Erik. (Die liever maar één keer de band er af haalt)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 nov. 2009 18:33 
Hallo Toon

Ik had net voor het SJK een nieuw ventiel laten monteren omdat mijn band af liep
dus ik dacht zo daar ben ik mooi van af
helaas want toen ik naar huis wilde gaan een zachte band (opgepomd bij de camping )
thuis aangekomen even kinderbadje geleend bij buren en het voorwiel er in geplaatst hij lekte dus op verschillende plaatsen tussen band en velg
heb hem leeg laten lopen en bij een tankstation de bandrand van de velg losgedrukt toen met een schuursponsje de rand van de velg goed schoongemaakt(oxydatie van aluminium of voor mijn tijd een band er op gehad die gerepareerd is met fini lek of iets dergelijks)
daarna de band weer op spanning gebracht en het probleem was over

ik was er ook zeker van dat mijn ventiel lekte (niet dus )

gr
Arnold

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 nov. 2009 09:52 
Altijd een nieuw ventiel plaatsen bij het monteren van een nieuwe band.
Ik heb al te vaak gezien dat het hier fout gaat. Zeker omdat ik veel banden monteer wil ik niet op mijn geweten hebben dat het hier fout gaat. 1x ben ik er op gewezen door een kennis van mij waar ik 2 maanden eerder een nieuwe band heb gemonteerd. Hij stond stil omdat het ventiel gescheurt was. Ik wil dat nooit meer horen dus van af dat moment monteer ik alleen nog maar banden samen met een nieuw ventiel. Het zijn de kosten ook niet. ventiel kost niet meer dan 2 euro.
ventiel wel even mee invetten met die witte banden vet.

Dus,,,,,

Dan lekage op de velg rand. Dat komt helaas wel eens voor. Band los drukken en schoon maken. Normaal gesproken moet daar banden (wit) vet tussen. Ook ik heb ooit eens een gevalletje gehad waar het niet wilde. Ik heb toen wat meer aandacht besteed aan de rand van de band. Deze met tinner schoon gemaakt, en daarna met kopervet in gevet. Probleem opgelost. Echter doe ik dat ook niet meer. Bleek namelijk een uitgedroogte band te zijn die een klote wegligging had. Een maand later ging er als nog een nieuwe op. Dat rijd veel beter.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beussie
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 nov. 2009 02:01 
kijk eerst even of het bij de betreffende band door de fabrikant toegestaan is om er een binnenband in te plaatsen want bij veel tubelessbanden is dat niet toegestaan

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 nov. 2009 12:31 
He broer je leeft nog
De antwoorden die jij geeft daar sta ik achter ga zo door
Zit nu lekker in de zon en mis jou erg
Ria en Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 zijn er oplossingen voor een lekkend ventielkraagje?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven