Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

geen zicht in de regen!!

Schrijver Toon
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2009 11:44 
We gaan het slechte weer rijden weer tegemoed. of anders nu al dagen regen.

mijn vizier van mijn helm was altijd super.

Echter na het een keer met vizierrijniger schoon te hebben gemaakt geen zicht meer in de regen.

ik weet dat er bij moto-zoom een flesje te koop is Rain-X maar hier zijn dubbele reacties op.

zijn er geen middelen uit grootmoeders geheimen kast?

zoals aardappel over het scherm smeren ofzo?

groet Toon

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2009 15:12 
Goed in de auto was houden,.
Beetjes siliconen spray.
X rain is gewoon een vettige goedje, heb er slechte ervaringen mee.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2009 15:16 
Toon, als het probleem van het slechte zicht aan de binnenkant van je vizier zit(condens) zou je eens kunnen kijken naar pinlock. Niet goedkoop, maar het schijnt wel goed te werken.
Helaas niet geschikt voor sommige types Schubert helmen.
Als het probleem aan de buitenkant zit wordt het lastiger. Rain-x werkt misschien wel, maar ik zou heel goed nagaan of het kunststof waar je vizier van is gemaakt, wel tegen rain-x kan.
En de volgende tip vond ik bij "de luie motorfiets"
Vizier;
Als je vizier een beetje vies is zul je er veel last van hebben in de regen: de druppels vloeien niet in elkaar zodat je door een laagje water kijkt, maar blijven in tientallen druppeltjes er bovenop liggen. En die tientallen druppeltjes werken als tientallen vertekenende lensjes, die ook nog eens het licht van koplampen of straatlantarens zo verstrooien dat je bijna niets meer kunt zien.
Je vizier moet dus liefst schoon zijn, en vooral mooi glad. Dat kunt je bereiken door het met Turtlewax te behandelen. Zorg wel dat je dat eerst op een klein hoekje probeert, om te zien of het materiaal daar wel tegen kan. Tot nu toe zijn we nog geen vizieren tegengekomen die daar last van hadden, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
Als je met een met turtlewax behandeld vizier in de regen rijdt. vloeien de druppels mooi uit, en kun je door je hoofd af en toe even opzij te bewegen steeds extra water er van af laten stromen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 dec. 2009 22:22 
pinlock. Niet goedkoop, maar het schijnt wel goed te werken.

De Pinlock werkt echt perfect!! In mijn vorige helm heb ik het zelf gemonteerd!! Niets dan lof!! Toen kocht ik een Nolan systeem helm. Deze heeft een vergelijkbaar systeem... dacht ik!! Helaas werkt dit systeem niet zo goed als de Pinlock. De Nolan heeft niet de "siliconen kit" rand die de Pinlock wel heeft. Die rand sluit de ruimte tussen de 2 ruiten goed af waardoor er geen condens tussen de ruiten komt en de Pinlock ruit zit hierdoor ook vast op de buiten ruit. Bij de Nolan zit de binnenruit los waardoor de buitenruit krassen krijgt aan de rand van de binnenruit...

Volgende keer toch weer naar PinLock wat mij betreft.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2009 01:12 
alles is al gezegd

sinds 2 weken nu een pinlock zelf gemonteerd werkt perfect

en kosten 30 euro ex verzend is niet duur vind ik

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#6 | Geplaatst: 6 dec. 2009 10:24 
ik deed toen ik nog met een helm met vizier reed die altijd af met gewoon afwasmiddel, wel goed afspoelen met water anders heb je de 1e regenbui een klein probleempje haha...

groetjes werner (vizier thuis in de kast, kan je ook geen slecht zicht krijgen)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 7 dec. 2009 10:22 
zoals al gezegt is, turtlewax aan de buitenkant, en afwasmiddel aan de binnenkant(liefst kleurloos)

heb het ook eens met afwasmiddel buitenkant geprobeerd maar was alsof ik op een schuimparty was^^

dure middeltjes werken naar mijn idee minder.

Pinlock is opzich mooi, mits het goed past.
ik vind ze echter vaak te klein, waardoor je tegen de rand aankijkt erg iritant.

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 7 dec. 2009 21:00 
Een dubbel vizier werkt het beste. Enige nadeel is (naar mijn ervaring) dat je, afhankelijk van het type motor, tegen de rand van het binnenvizier kijkt (m.n. bij sportmotoren).

Volgens mij noemt Nolan het systeem toch (ook) pinlock?? Bij Nolan wordt het binnenvizier met 2 kunststof pinnen aan het buitenvizier 'geklonken'. Jammer wordt het hierdoor niet een geheel met het buitenvizier waardoor het enigszins kan bewegen. En dat zorgt dan weer voor die krasjes. Maar....het werkt verder wel prima.

Rain-X werkt op zich ook, maar is wel sterk afhankelijk van de rijwind. Komt er te weinig rijwind op het vizier dan heb je er weinig voordeel van.

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 dec. 2009 15:21 
undefined:
Volgens mij noemt Nolan het systeem toch (ook) pinlock?? Bij Nolan wordt het binnenvizier met 2 kunststof pinnen aan het buitenvizier 'geklonken'. Jammer wordt het hierdoor niet een geheel met het buitenvizier waardoor het enigszins kan bewegen. En dat zorgt dan weer voor die krasjes. Maar....het werkt verder wel prima.

De pinlock van Nolan is een originele pinlock maar dan niet met die siliconenrand. Ik heb bij mijn Nolan (voorbereid voor pinlock) een universeel Pinlock vizier gemonteerd, dus wel met die siliconenrand. Heb wel 2 nieuwe gaten moeten boren.

Jaap.

Schrijver Eelco
Gast 
#10 | Geplaatst: 16 jan. 2010 23:54 
dubbel vizier is idd het beste. En anders het huidige vizier gewoon goed in de was zetten, Wel goed spul gebruiken. Dan rollen dr druppels er ook vanaf.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 geen zicht in de regen!!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven