GL500 is niet mijn beste punt, maar toch even wat losse flodders afschieten.
Ontsteking heeft te maken met
- stator
- gelijkrichter
- pick-up spoelen
- ontstekings units
- bobines
- bougies
en nog wat klein spul, o.a. de kill switch
Puntgewijs:
- Stator lijkt me niet, is tenslotte geen 5000rpm probleem bij CDI ontsteking.
- Je hebt het niet over een leeglopende accu, dus gelijkrichter is ook OK
- Pick-up spoelen zou misschien een mogelijkheid zijn. Maar komt over het algemeen niet vaak voor.
- Je spark-units. die twee blokjes. Tja. Andere proberen, dan weet je het.
- Hetzelfde geld voor de bobines, maar ook daar denk ik: minder waarschijnlijk. Maar het komt voor....
- En de bougies heb je al vervangen.
Tot zover mijn losse gedachten over de ontsteking.
Een tweede gedeelte, noodzakelijk voor goede ontsteking is de carburateur-set. Die moet voor een juist mengsel zorgen.
En als je mengsel eerst te rijk (zwarte bougies) en dan te arm (knallen) is zou ik die eerder verdenken. Heb je geen tweede setje liggen?
En verder heb ik er geen idee van.
Harmony,
Hans.
( denkt niet dat het de stator is)
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken