Het starten ener CX.....
Bekend verhaal: startknop in drukken, noppes. Nog wat proberen, maar binnen de korste keren accu leeg. Gek gedoe.
CX heeft dan al een dikke week buiten in de kou en nattigheid onder een niet ventilerende hoes gestaan, dat wel, en zelfs onder die hoes is het erg vochtig, door damp en regenwater door de naden.
Nu is het een bekend verhaal (dacht ik) dat als je CX-je op de zijstandaard staat, dat dan CX eerst op rechts start (als 'ie start) en dan pas op links.
En als ik de bougies eruit haal, om eens te kijken wat daar onder gebeurt, dan is de rechter bougie duidelijk vochtig, en de linker duidelijk droog.
Volgt u me nog? Mooi....
Alleen, hij staat op de middenbok....
dus niet op de zijstandaard.
Wa's dat nou weer.... ???
Na een half uurtje aan de accu lader is de accu ook weer zover bijgekomen dat na even aandringen, de CX wel weer start, dus geen grote problemen.
Accu is 2 jaar oud, CX is 30 jaar oud, en de carbs zijn een half jaar geleden schoongemaakt. Een maand of twee geleden is't verbruik wat toegenomen, dat wel, maar verders niks geks.
Nu staat m'n Rakkertje droog, in de (helaas onverwarmde) schuur. Even uitrusten en winterslaapje doen.
Maar gek blijft het. Iemand een ideetje?
Harmony,
Hans.
( voelt ook wel wat voor een winterslaapje )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken