Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Koppeling: karakter of dreigende onheil?

Schrijver Hans Leenders
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 24 dec. 2009 15:45 
CX vrienden,
Mijn CX500E heeft de volgende kwaaltjes waar ik niet goed van weet of er iets aan gedaan (moet) worden:
A: de choke moet h e l e m a a l open, wil ie goed starten (lijkt wel of ie nog niet genoeg krijgt) ,na starten al weer snel dicht draaien om aan de praat te houden...
B: Bij koude start voor de eerste keer in zijn eerste zetten, gebeurd vaak met een behoorlijke tik. Daarna gaat schakelen verder vloeiend. Is dit begin van een probleem?
C: Bij snel optrekken in de lage versnellingen, lijkt de koppeling iets traag/slippen. Dus geen spinnend achterwiel mogelijk Is dit kardan eigenschap of .....

Graag jullie kennis en ervaring, idee's & tips hierover voor deze amateur motorliefhebber.

(in voorbereiding voor het volgend motorseizoen)
H.F.Leenders

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 24 dec. 2009 16:46 
Je beschrijft precies wat mijn cx-je nu al zo'n 28 jaar doet, dus ik zou me niet teveel zorgen maken...
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 dec. 2009 16:54 | Aangepast door: Johan de Vries 
Nog een geruststellende gedachte: mijn 25 jaar jonge cx custom doet net zo. En die rijdt bijna elke dag, zomer en winter, behalve als het glad is ...
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 dec. 2009 17:26 | Aangepast door: Hansv 
Dat is gek...

Mijn CX heeft dat ook. En dat is een 'z'.
Alleen dat starten gaat meestal een stuk makkelijker.

En om nou meteen te zeggen dat het de leeftijd is, kom nou, dat is overdreven. Mijn "Rode Rakker" is pas 30 jaar oud.

Dus: geen zorgen maken, schrijf het maar onder het hoofdstuk 'karakter' of 'extra eigenschappen' , die eerste klik in de eerste versnelling.

Trouwens, als je eenmaal rijdt wil je toch niet stoppen..... ?

Harmony,
Hans.
( heeft ook wel eens moeite met opstarten, s'ochtends )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver hanalfa
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 dec. 2009 09:02 
Hans Leenders

Schrijver hanalfa
Gast 
#6 | Geplaatst: 25 dec. 2009 09:09 
Ja Hans vooral geen zorgen maken,..net als alle bovenstaande leden,. rijd ik al meer dan 28 jaar motor,.. en wij zijn niet beter gewend met het "choken" voor het starten,.ook het geluid van inschakelen van de 1e versnelling is ons bekend,..kan me niet heugen dat ik ooit met mijn CX met slippende banden ben weg gereden,??

Lekker genieten dus,.

Ciao,..Han,..Alfa V6

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 25 dec. 2009 19:30 
\Starten op die manier is normaal.

Dan de tik met het in zijn 1 schakelen, dat komt dat de olie nog erg dik is. Naarmate die warmer wordt, gaat het probleem ook minder worden.

Controleer of je de juiste dikte olie gebruikt. Aanbevolen si 10/w40.
Gooi het bl;ok niet te vol met olie, dat wil ook helpen. Tot max pijlstok is echtwel voldoende.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver dreester
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 26 dec. 2009 11:19 
paar keer de koppeling inknijpen voordat je hem in z'n eerste zet wil ook wel eens helpen.

Andre

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Koppeling: karakter of dreigende onheil?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven