Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Cx uit Japan

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Wessel
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 dec. 2009 10:18 
Hallo,

Ik heb een CX uit Japan met framenummer 1001950 op kenteken staat GL500 Wing en op de zijkapjes staat wing 500.Nu weet ik dat in japan
de cx werd aangeduid met Wing500.
Hij is op nederlands kenteken gezet in
1983 met het bouwjaar 1981.Volgens mij kan dat bouwjaar niet kloppen en moet 1978 zijn.Wie kan mij hier meer over vertellen?

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 dec. 2009 13:06 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Wessel,

zoiets als in het Honda museum staat ?

Doe anders eens een plaatje, en is wat je geeft het volledige framenummer? Normaal staat er nog een code voor die het specifieke type aangeeft, bv CX500-nummer of PC01-nummer (da's een C)?

prettig 2010 ermee, Frans

Edit : ik zie net dat er onder dat plaatje 48PK bij 9000 toeren staat, da's ook apart !
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver sieds

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 26 dec. 2009 20:07 | Aangepast door: sieds 
GL 500 PC 020 *1001950
duidt op een SilwerWing uit 1982

GL 500 I PC 021 *1001950 is een SilverWing Interstate 1982

1978 kan dan niet kloppen.

Wessel kijk eens onderaan bij "Over CX" daar staat het lijstje met
framenummerreeksen

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 26 dec. 2009 23:11 
Nou, "1978 kan niet kloppen" hangt er een beetje van af aan wie je het vraagt hè?

Als je aan de medewerkers van het officieele Japanse Honda fabrieks museum vraagt waar de "GL" van 1978 staat, zal ie naar deze in de motorfietsenzaal verwijzen. Dat zouden wij hier een CXx00Z noemen, maar daar was het blijkbaar een "wing GL400" .

En daarbij staat ook wat leuks in de beschrijving, die zou een "diamond steel pipe" frame hebben. Op het plaatje lijkt het mij een CXx00Z met de normale enkele buis als ruggegraat, zou ik geen diamond noemen, maar ik werk niet voor Honda.. Maar als die luitjes nou het formulier hebben ingevuld om bij de import naar de RDW te sturen?

Wel mooi voor een 2e Kerstdag, zo'n puzzeltje, goed voor een nieuwe quiz?

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 26 dec. 2009 23:38 | Aangepast door: brinkcx 
als je doorzoekt wordt 't steeds leuker ....
Hier is een GL500 uit 1977 !

Dit is de door Google vertaalde pagina, voor de Japans-taligen onder ons (of desnoods de IE gebruikers) volg deze link

En het framenummer als gegeven kom niet in de lijst hier op de site voor. Dat zegt niks, mijn PC02 GL500DC staat er ook niet bij.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Wessel
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 dec. 2009 11:31 
Hallo allen,

Ik heb zelf nog wat documentatie uit een Japans boek en daar staat een
een wing 500 die veel lijkt op een gewone CX maar dan wel met enkele
remschijf.Die van mij heeft wel dubbele remschijven.Hij is wel uitgevoerd met een soort van windjammer kuip maar dat zal er later wel op gemonteerd zijn.

Groetjes,

Wessel.

Schrijver udent

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 27 dec. 2009 13:09 | Aangepast door: udent 
volgens mij komen alle CXen uit Japan.....

Gr Theo
theo cx ds

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 27 dec. 2009 20:28 
Wessel, wat is nu het voorvoegsel van het framenummer?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Wessel
Gast 
#9 | Geplaatst: 28 dec. 2009 19:58 
Hallo,

Ik heb nog even gekeken wat het framenummer is:GL500-1001950.verder staat er geen code voor.Ik weet dat in Japan wat voor ons een CX is daar als GL werd aangeduid.Wat ook opvalt dat het framenummer links tegen het balhoofd is ingestands ipv rechts.Het motornummer is CX-E-2010033.Ik hoor gaarne jullie reactie.PS inderdaad komen ale CXen uit Japan.

Wessel.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 28 dec. 2009 20:52 
Hallo Wessel,

Zo'n frame nummer heb ik nog nooit in lijsten gezien, maar Honda ging vanaf '79 model codes gebruiken, dat lijkt dus 1979 of eerder. De motor heeft een normaal CX nummer voor 1978. Aangenomen dat het de originele motor is als verder niemand het framenummer kan plaatsen, schat ik dat je met een GL/CX van 1978 rijdt, een vroege dus.

Zuinig op zijn en verder lekker mee rijden!

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver hanalfa
Gast 
#11 | Geplaatst: 29 dec. 2009 07:26 
Hoi,.. ik heb een originele Honda Gl 400 staat ook op het kenteken,..Bj 1984 ingevoerd in Nederland in 1991

Gelijk aan de CX 500 Custom,.. alleen met 400cc motor en enkele schijfrem voor,..
Uniek exemplaar,..

Te koop,..

Ciao,..Han,.. Alfa V6

Schrijver Bas Mutsaars
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 jan. 2010 17:01 
Ik heb in 25 sept 1986 een GL500 motor nieuw gekocht bij Jan Keessen motoren in Woubrugge (nieuw via grijze import). Laatste 2 1/2 jaargebruik ik de motor weer iedere dag voor woon-werk verkeer (als er geen sneeuw ligt tenminste). Mijn frame nummer is: GL500 1002046. Motor heeft slechts 1 schijfrem voor en had orgineel een rare koplampunit (met een niet verwisselbare lamp).

Schrijver Bas Mutsaars
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 jan. 2010 17:03 
Een nu de foto van mijn GL500 Wing

GL500 Wing
GL500 Wing
Verwijder bestand #1

Schrijver toto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 13 jan. 2010 10:33 | Aangepast door: toto 
Bas:
een rare koplampunit met een niet verwisselbare lamp

Die ben ik ook tegengekomen bij de CM400
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Wessel
Gast 
#15 | Geplaatst: 13 jan. 2010 19:59 
Hallo Bas,

Ik heb nog geen foto van die van mij, wat is het motornummer van die van jou en wanneer is hij op kenteken gezet?Die van mij ga ik weer terug brengen naar het origineel.En dan in de zwarte uitvoering.Ik denk dat de koplampunit die jij hebt een sealed beam is.Deze zijn vooral in Amerika zo uitgerust.

Groetjes,

Wessel.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Cx uit Japan

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven