Hallo allemaal,
in de GL horen idd 2 veren per poot, nieuwe beginnen met 508/100 mm langte, slijtage grens volgens Honda is 493/97 mm, minder zou je dus moeten afkeuren. Deze set (onder) veren is 485 mm lang. Zelfs als zouden ze in veerkracht prima zijn, dan begin je dus met zo'n 2 cm veerweg minder en een licht veranderde naloop.
Lijkt me niet de bedoeling, vandaar dat ik dacht dat het verkeerde veren zijn.
Uit een (sloop) set GL vorkpoten heb ik nu een set veren die ruim over de 500 mm zitten, met een goed stel top-veren (100mm) er bovenop lijkt de GL toch ineens hoger op de (voor)poten te staan.
Eerst maar eens mee gaan rijden dan, anders kunnen de "verkeerde" veren altijd nog terug er in, eventueel met een busje er boven op.
Allemaal bedankt tot zover, alle verdere info en inzichten nog steeds welkom!
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰