Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Grootlicht indicator brandt zwak

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 jan. 2010 07:29 
Honda CX500z 1978.
Contactsleutel op On.
Als ik het dimlicht aanzet, gaat het blauwe lampje in de cockpit zwak branden. Wanneer ik grootlicht aanzet, dan gaat het blauwe lampje fel branden. Is dit normaal?
Want bij dimlicht hoort het blauwe lampje toch helemaal niet te branden? En toch heb ik, zoals in het elektrisch schema staat, het [blauwe] snoer van het blauwe lampje netjes aangesloten op het [blauwe] snoer van de koplamp.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 jan. 2010 08:24 
Inderdaad, blauw lampje is indicator van grootlicht. Ergens slecht contact of lekstroompje?

Schrijver toto

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 jan. 2010 13:40 
Dit lijkt verdacht veel op 'n slecht massacontact van 'n ander lampje in de buurt.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 11 jan. 2010 18:48 | Aangepast door: JiMi 
Tja, misschien inderdaad ergens een slecht contact. Ik moet alles nog maar 'ns nalopen dan.

@toto: het motorblok ligt er nog niet onder, dus het rode en groene lampje doen het nog niet. Kan dat ook de oorzaak zijn?

Om het verhaal even compleet te maken: aan de bruine stekker hangen nog twee losse snoeren. Waar moeten die aan vastgemaakt worden? Of zijn ze ongebruikt? Volgens het kleurenschema van HansV zijn ze ongebruikt. ZIE HIGH RES FOTO
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver toto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 12 jan. 2010 19:21 
D'r zit waarschijnlijk ergens 'n los stekkertje of wat corrosie in de groene draden.
De rode en groene lampjes staan er los van. Die hebben er 'n plusje aan en de schakelaars verbinden ze met massa.
De bruin/witte is 'n extra draad voor de tellerverlichting en de zwarte is 'n plusje. Deze zijn waarschijnlijk voor de uitbreiding van de tellers met 'n voltmeter of 'n klok of 'n webcam of 'n camera of' 'n extra leeslampje of 'n mistlichtje of 'n verstralertje of 'n zwaailichtje, tja 't kan van alles zijn.
Misschien kan je hier wat mee
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 jan. 2010 07:49 
undefined:
of 'n webcam of 'n camera of' 'n extra leeslampje of 'n mistlichtje of 'n verstralertje of 'n zwaailichtje

Hahaha, je brengt ons wel op ideeën!

Serieus: ik ga de boel nog eens nalopen en laat het resultaat wel weten. Bedankt in ieder geval voor de tips.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2010 17:39 | Aangepast door: JiMi 
Gelukt!
De stekker van de donkerblauwe draad was erg verweerd. Dit schoongemaakt en voila het blauwe lampje brand alleen nog maar als ik grootlicht geef. Da's mooi.

Er diende zich wel meteen een nieuw probleem aan want de H4 lamp brandt nu alleen maar bij grootlicht. Bij dimlicht (en parkeerlicht) brandt alleen het kleine parkeerlampje. Of hoort dat zo?

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 17 jan. 2010 18:48 
of je lampje is kapot
of je hebt een draadje kapot getrokken of misschien uit de stekker ofzo

even meten of je stroompjes op 2 van je drie draadjes aan je lampje (wel ff stekker lostrekken anders meetje je 3x een stroompje hmm ik ga dit niet logisch uitleggen\)

gewoon ff meten (of gewoon een ander h4 lampje proberen)

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 feb. 2010 10:22 
Ter info:
Het massa-probleem van het immer brandende blauwe lampje is verholpen door het vervangen van de complete linker schakelaarunit. De oude unit bleek helemaal verrot van binnen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Grootlicht indicator brandt zwak

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ coenox ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven