Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

700 cc uitvoering.

Schrijver Wessel
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 jan. 2010 20:11 
Hallo,

Ik heb wat documentatie gevonden over een een wing interstate die als 700cc word genoemd boring en slag is 82,5 bij 63.Dit model is in 1983 gelevert.Verder ben ik nog nog twee cx500 turbo uitvoeringen tegen gekomen Beide uitvoeringen zijn bijna gelijk aan elkaar met dat verschil dat de kuipen wat anders zijn.de een loopt wat verder door tot onder het blok.Deze zijn beide in 1981 gelevert.

Groetjes,

Wessel.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 13 jan. 2010 23:24 
Doe eens een linkje of een fototje!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 jan. 2010 23:32 | Aangepast door: dikkezeug 
De 700 Silverwing waar je naar refereert is de GL700 INterstate Ltd Editie. Deze zijn echter gewoon met hetzelfde 650 blok ingebouwd. Als ik het goed heb waren deze alleen bestemd voor de Japanse markt en zjin ze ook genummerd middels een plaatje op het frame beneden het rechter zijkapje. Er zjin er zijn in de loop van jaren echter nogal wat hiervan in Europa terecht gekomen. Ik ken een aantal mensen in Engeland en Frankrijk die mooie exemlparen hiervan hebben. Eentje weet ik toevallig dat die nog volledig in de restauratie staat maar al aardig vordert en als nieu gaat worden.

Wat betreft de Turbo's weet ik verder niks van af.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 14 jan. 2010 09:45 
zie ''over CX" op onze site. bij de GL650 wordt ook over een 700 type gespoken.
trouwens onze 650 heeft ook meer cc's, nl 674.
groet, theoj

Schrijver puk
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 jan. 2010 12:06 
Antoon heeft ook een japanse limited edition silver wing
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 jan. 2010 16:22 
Ja, daar weten Joost en ik alles van. Antoon had een ongelukje op weg naar Denemarken, waarvan hij nu nog ongemakken heeft aan zijn hand.

Groeten Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Wessel
Gast 
#7 | Geplaatst: 14 jan. 2010 19:08 
Hoi allen,

Ben nog niet zo lang lid en had nog niet op de link over CX gekeken.Inderdaad staat over dit model ook het een en ander geschreven. Ik heb een boek uit Japan daar staan alle modellen en merken die er in Japan zijn gemaakt van vlak na de oorlog tot 1987 die in Japan hebben rondgereden.Zodoende kwam ik deze modellen tegen.

Wessel.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 jan. 2010 09:28 
Op de fiest moeten nog meer japanse tekens terug te vinden zijn. Ook op de tellers zijn andere zaken terug te vinden, met dat beruchte lampje.
Zo af en toe heb ik hier ook een dergelijk model op bezoek. Sticker, frame nummer, en hier en daar tekens zijn de grote verschillen. Voor de rest is het blok gelijk. Let op, onder de waterpijp staan volgens mij ook japanse tekens op het blok.

Van horen zeggen zijn er maar twee van in nederland. Ik weet nu wel beter. Vermoedelijk loopt het tegen de 20 stuks aan.

groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Wessel
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 jan. 2010 19:36 
Hoi Allen,

Heb nog wat technische gegeven over boring en slag.
CX400-73x47,4
CX500-78x52
CX650-82,5x63
Meestal wordt allen de boring groter
zoals cb500 tov cb550
Maar bij de CXen is ook de slag anders.Dus inwendig zit er wel degelijk verschillen.

Groetjes,

Wessel.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 700 cc uitvoering.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven