Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

HID lamp inbouwen?

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Eelco
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 jan. 2010 23:49 
Ik wil graag op mijn CX uit 1980 een Xenon lamp inbouwen. Heb het bij mijn auto ook gedaan en de meer opbrengst is super. Dat zijn wel reflector lampen, en de CX heeft natuurlijk een gewon ckoplamp, en ook nog geen heldere koplamp.

Heeft iemand ervaring ermee? En foto's ervan?

Ben nl. bang dat wanneer ik deze inbouw, tegenliggers verblind en een auto op mijn schoot krijg bij een frontale aanrijding.

Ik wil dan de 4300K inbouwen, dit zit het dichts tegen de fabrieksaf aan van de meeste auto's en is niet hinderlijk blauw, maar de dichtste benadering van zonlicht.

Ik heb mijn remlicht al helemaal van LEDs voorzien en dat werkt super! Die fractie van een seconde dat de lampen eerder gaan branden kan het verschil maken bij een noodstop met achteropkomend verkeer.


Bedankt alvast voor jullie tips en advies.

Schrijver Eelco
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 jan. 2010 23:50 
Oh ja, komt nog erbij dat ik sporadisch in het donker rijdt en voornamenlijk zomers er mee toer en dat dan voornamenlijk overdag doe. Wel met mjn lampen aan voor meer zichtbaar heid.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 17 jan. 2010 03:06 
undefined:
Ik heb mijn remlicht al helemaal van LEDs voorzien en dat werkt super! Die fractie van een seconde dat de lampen eerder gaan branden kan het verschil maken bij een noodstop met achteropkomend verkeer.


is dat zo? is het niet zo dat je ook gewoon je rempedaal in moet trappen en dat ie dan gaat branden, net zoals bij gewone verlichting?

groetjes werner (had er nog nooit van gehoord)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 jan. 2010 10:54 
undefined:
is dat zo? is het niet zo dat je ook gewoon je rempedaal in moet trappen en dat ie dan gaat branden, net zoals bij gewone verlichting?

LEDs komen eerder dan een gloeilamp tot "ontbranding" nadat ze onder stroom gezet zijn. Dus wat Eelco zegt klopt denk ik wel.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Eelco
Gast 
#5 | Geplaatst: 17 jan. 2010 12:41 
undefined:
LEDs komen eerder dan een gloeilamp tot "ontbranding" nadat ze onder stroom gezet zijn.

Precies!

En, indien je je motor parkeert met parking lights aan, dan trekt dit type lamp ook niet de accu helemaal leeg. Stroomverbruik is beduidend minder.

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 17 jan. 2010 13:36 
undefined:
Ik heb mijn remlicht al helemaal van LEDs voorzien en dat werkt super! Die fractie van een seconde dat de lampen eerder gaan branden kan het verschil maken bij een noodstop met achteropkomend verkeer.

ik denk dat je je meer zorgen moet maken over die sukkel die op een meter achter je gaat rijden dan over die fractie van een seconde dat je ledje eerder gaat branden

maar ja als je overal rekening mee moet houden

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 17 jan. 2010 14:17 
Zal moeten gaan met een H4 set.

Bij zo iets heb je groot en klein licht en het past in de koplamp.
Nu moet ik zeggen dat 8 euro voor een andere peer mij goedkoper lijkt dan 200 voor een HID.

Ik ben ook bang dat automobilisten je nog niet zien ondanks de grotere lichtopbrengst, koekblikkers kijken wel maar zien niets.

Laat maar weten hoe het werkt als je ze zou plaatsen.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Eelco
Gast 
#8 | Geplaatst: 17 jan. 2010 14:38 
Ik ga ook niet voor een Pilot kitje, maar wat goedkopers. Levensduur zal wel wat minder zijn, maar met die km's die ik maak valt dat wel mee.
Ik moet dan een bi-xenon setje hebben. Voor motoren heb je gelukkig maar 1 lamp en 1 ballast nodig. Kost me ca. 60 euro. Inbouwen is erg makkelijk.

Ik ga dit pas ergens in Mei doen, maar zal jullie op de hoogte houden en wat foto's maken.

Mocht er ondertussen nog iemand zijn die dit al gedaan heeft of gaan doen op korte termijn, meld dit dan even hier.

Bedankt allen voor jullie reacties.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 17 jan. 2010 17:08 
Kijk hier:

www.boelis.nl/xenon/Inbouw_van_Bi_Xenon_H4_lamp.zip

voor het ombouwen van H4 naar Bi-Xenon verlichting.

Succes ermee!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver sieds

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 17 jan. 2010 21:21 | Aangepast door: sieds 
Xenon in een CX koplamp is helaas niet toegestaan !
Sinds vorig jaar is dit wettelijk verboden:

Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen ("Xenonlampen&rdquo horen in armaturen met een code DC, DR of DCR. Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in speciaal daarvoor bestemde armaturen.

Ik heb in mijn Dragstar ook een Xenon ingebouwd, toen wist ik bovenstaande nog niet en dat is een H4 "Dimlicht Xenon en grootlicht halogeen" omdat groot licht toch niet veel gebruikt wordt op de motor, dus geen BiXenon omdat die nogal duurder is.

Dit hebben we met een grotere groep ingekocht bij R.Biemans Handelsonderneming uit Uden www.verlichtingkopen.nl

Xenon geeft wel ontzettend veel licht en inbouwen is niet moeilijk maar je moet wel ruimte hebben voor de extra kastjes.

Groeten Sieds
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 18 jan. 2010 11:26 
Binnen de CX club was al een persoon die er mee rond reed.
Zijn naam is Jaap Kaper.
jaapcx@live.nl

Vraag hem eens om informatie.
Hij had wel zijn koplamp dieper gemaakt, en groot licht werd op een andere manier tot stand gebracht.

Zie maar of je er wat mee kan.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Jaya
Gast 
#12 | Geplaatst: 18 jan. 2010 21:29 
ik heb het een tijdje terug in mijn auto ingebouwd maar is wettelijk alleen toegestaan bij een koplamp met helder "glas", omdat je anders teveel ongewenste verspreiding van het licht krijgt...

groeten - John

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 19 jan. 2010 22:51 | Aangepast door: kwaker 
xenon verboden in halogeen koplampen ? klopt maar niet bij een motor

Allereert ben ik er geen voorstander van aangezien ik vaak erdoor verblind word. no offense maar de gemiddelde motorrijder stelt zijn koplamp op hoeveel die ziet en niet op een muur of laat staan met een apparaat. plus met het optrekken an afremmen gaat het licht ook nog eens alle kanten op echter,!!!

maar ik moet natuurlijk wel eerlijk zijn

het stukje waar Sieds op doelt staat in de regeling voertuigen onder

5.2.55
lid 8. De codering van de lichtarmaturen moet in overeenstemming zijn met de
voor dat armatuur bestemde licht. Hierbij is het bepaalde in bijlage VIII,
annex 6, van toepassing.


het grappige is nu

ga ik bij motoren kijken
bestaat lid 8 helemaal niet nergens in de regeling voertuigen staat dat motoren xenon verlichting hebben. foutje van de wetgever tja kan gebeuren jammer he.

waar je wel rekening meet moet houden is natuurlijk dat de lamp goed afgesteld moet zijn en dat het niet verblindend is

Artikel 5.4.64
1. Motorfietsen mogen, met uitzondering van groot licht, niet zijn voorzien van
verblindende lichten.

Artikel 5.4.56
1. Het dimlicht van motorfietsen moet goed zijn afgesteld, hierbij is het
bepaalde in bijlage VIII, artikelen 113 en 114, van toepassing.


oftewel veel plezier met inbouwen maar zorg een beetje dat het goed is afgesteld

Schrijver Znoek
Gast 
#14 | Geplaatst: 20 jan. 2010 16:42 
Ik vind persoonlijk die paar milliseconden dat je wint met leds dikke zever. wat maakt dat nu op de remweg en de reactiertijd van een persoon achter je? Het maakt geen sikkepit verschil. Alleen de stroomwinst en de levensduur van leds zijn nuttige argumenten.
Let ook op de warmteproductie van je Xenons. gesmolten koplampen zijn niet leuk

Schrijver Andresilverwing

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 31 jan. 2010 05:16 
Xenon lampen produceren juist minder warmte dan halogeenlampen?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 HID lamp inbouwen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven