Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

oliepeil 650

Schrijver Hanz
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 jan. 2010 22:54 
Ik heb een olie temperatuurmeter in het gat van de peilstok van mijn 650 zonder een peil aanduiding.
Wie wil bij zijn 650 even meten vanaf onderzijde schroefdraad tot bovenpeil en een keer tot onderpeil.
Ik kan dat dan markeren op mijn meter en dan olie peilen.
Bedankt

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 jan. 2010 23:19 
Ik heb ook zo'n olietemperatuurmeter, maar gebruik wel de originele peilstok om het juiste peil te checken. Ik vind het moeilijk om kerven in de gladde meter te maken en weet niet of ik er schade mee aanbreng aan de meter .

gr. van Henk
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 jan. 2010 23:32 | Aangepast door: Johan de Vries 
Een 'klusje' dat er bij mij nog niet van gekomen is maar wellicht komt het er nog van.

Vooralsnog gebruik ik de originele peilstok naast de olietemperatuurmeter, werkt op zich prima.

Niet wetende of er verschil is tussen een 650 en een 500 oliepeilstok:

Bij een 500 zijn de afstanden vanaf de onderzijde schroefdraad 4,8 cm en 6,2 cm

In zijn totaliteit meet de peilstok van een 500 cc motorblok 9,2 cm vanaf de bovenkant van de schroefdraad.

Tussen het hoogste en laagste peil zit dus een verschil van 1,4 mm. de merkjes wil ik niet kerven, naar gebruik maken van een beetje verf.
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver Hanz
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 jan. 2010 12:38 
bedankt voor de reactie's. Altijd weer leuk op dit forum! Maar Johan, mijn peilstok met tempmeter (ik heb geen andere!) is vanaf onderzijde schroefdraad 6,7 cm lang. Vanaf bovenzijde schroefdraad 8 cm. Dus durf ik de 500 CX-maten niet te gebruiken! Vraag blijft: welke 650 eigenaar wil zijn peilstok even meten?
Ik wil graag netjes blijven maar weet niet hoe ik de vraag anders moet omschrijven.......

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 oliepeil 650

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven