Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Remmen reviseren wie doet dit?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Rinse
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 jan. 2010 10:54 
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die remmen reviseert voor de cx500c... Die van mij zijn niet zo best meer. Ik wil zelf nog een poging wagen maar als iemand het aanbied voor niet al te veel geld dan is dat nog te overwegen.

Schrijver sieds

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 jan. 2010 11:19 | Aangepast door: sieds 
He Rinse uit St Jabik
(ligggen mijn roots ook - pake Sieds Jensma)

Kijk eens op de home page en klik op Marco's reparatieservice in Biddinghuizen (Flevopolder)

Een prima adres om je remmen te laten reviseren.
Marco is een CX expert die de leden graag help met sleutelen tegen een billijk tarief.
Ik en vele anderen hebben goede ervaringen met:
Marco Becker
Tel 0321 312336
0657731866

Groeten Sieds (Hiddema Holwerd)
CX 650Custom - CB 650Custom 'four' - VT 750Custom 'Shadow'
'Leaver dea as slaef'

Schrijver Rinse
Gast 
#3 | Geplaatst: 26 jan. 2010 11:21 
Dus toch Marco.. Dan moeten we eens kijken van het zomer... Hij had me eerst al enkele tips gegeven. Ik zal eens op de homepage kijken.

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 26 jan. 2010 12:19 
wanneer je het toch zelf zou willen proberen (wel zo leuk!)moet je eens kijken op deze site:

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/72024/0/0/

daar staat met foto's, welliswaar een dubbelzuigerremsysteem, hoe je te werk gaat en welk gereedschap je nodig hebt.
groet, theoj

Schrijver Rinse
Gast 
#5 | Geplaatst: 26 jan. 2010 12:32 
Te gek.. Nou ja misschien dat ik de remmerij even mee naar binnen neem en even aan de etenstafel er mee aan de slag ga... Vind me vrouwtje leuk. Want in het hok is het niet te wezen....

Schrijver Arcath
Gast 
#6 | Geplaatst: 26 jan. 2010 15:55 
Hey Rinse!

Lekker zelf doen! is echt niet veel werk en qua onderhoud ook makkelijk als je weet hoe het in elkaar zit.

zijn complete revisie setjes te krijgen(lees: kopen).
Bremsenpasta (anti piep) van Motozoom er bij doen werkt goed en goed water/pekel afstotend.

Voor in het koude hok heb ik net een hitte kanon aangeschaft, eigenlijk niet veel meer dan een gasbrander met ventilator die ik aansluit op de bbq gas fles, in =-5 minuten heerlijk warm(sta in t-shirtje)

Schrijver Rinse
Gast 
#7 | Geplaatst: 26 jan. 2010 16:05 
Keej nou ik wil et zeker proberen. Maar 1 ding snap ik niet welk revisie setje moet ik hebben. Aangezien er 2 tal te krijgen zijn....

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 jan. 2010 16:24 
er zijn er wel meer dan 2! : meer of minder complete setjes e.d.
het belangrijkste verschil zit in de enkel- of bubbel-zuiger remklauw.
verder is er nog verschil in diameter v/d remcylinder bij sommige ingevoerde cx-en.
welke cx-c heb je eigelijk?

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 26 jan. 2010 16:27 
Heb geen ervaring met de complete setjes..
Via URL
heb ik de losse ringen, zuigers etc besteld.
wel wat duurder scheint het maar past perfect.

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 26 jan. 2010 16:31 
Is best zelf te doen. Setje is online te bestellen bij Roukema. Handig is om perslucht te hebben, dan krijg je de cups er prima uit. Kijk ook naar de hoofdremcylinder op het stuur. Met name het piepkleine gaatje voor de terugstroom moet goed schoon zijn!.

Succes!

Schrijver ijmark
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 26 jan. 2010 16:37 
Ter aanvulling: voor mijn 500 custom had ik het setje BCF 101 van Roukema.

Schrijver Rinse
Gast 
#12 | Geplaatst: 26 jan. 2010 18:19 
Keej dan meot ik die bestellen dan ga ik wel even met de compressor in de weer en dan lekker binnen schoonmaken. Bedankt voor de reacties.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 27 jan. 2010 12:27 
Kijk uit met luchtdruk die vanaf de compressor komt
Waarschuw je alvast dit niet te doen
of je moet goed verzekerd zijn
dan mag je alles van mij doen
Het veiligste is haal de hoofd remcylinder van je stuur er af en het slangetje wat naar je rem cyliders gaat .Remcylinder van je voorvork er af deze in een bankschroef plaatsen en de leiding van de hoofdcylinder aansluiten niveao bij vullen en een lijmtang plaatsen op de uitgaande cylinder zijn het er twee dan twee lijmtangen plaatse nu voorzichtig de hand greep van de hoofd cylinder bewegen tot dat je iets tegen druk krijgt de lijmtangen iets los draaien en weer de handel bewegen tot dat deze weer tegen druk krijgt
let wel op dat er bij twee pistonnen er uit komen want als er een vast zit moet de anderen vast blijven met de lijmtang
Je begrijpt wel als je dit met lucht doet spring de geenen die los zit er uit en dan zit je met die anderen die nog vast zit
veel plezier met de demontage en revisie van de remcylinders
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 27 jan. 2010 13:26 
Lekker, ik lees even mee.
Helaas is mijn verhaal over de remmen nog niet klaar. De link die eerder op dit forem deel is vermeld is ook zeer zeker toe pas baar. Bestel niet te snel, kijk eerst hoe erg het is.
90% van alle gevallen is schoonmaken en het plaatsen van nieuwe remblokken de oplossing.

De afdichting in de remklauw zijn heel vaak nog prima te gebruiken. Maar haal de witte oxide weg die in de groef zit van de afdichtringen. Probleem is dan opgelost.

Ja, ik repareer de remmen ook, dus mocht het niet lukken, je kan altijd bellen voor een afspraak, en dan kom je met de onderdelen maar langs. Dan bouwen we het samen weer op.

tel 0321 312336
0657731866
marcobecker@zonnet.nl

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Rinse
Gast 
#15 | Geplaatst: 27 jan. 2010 13:52 
Hey Marco,

Ja je had me daarin ook tips gegeven toen ik je aan de lijn had. Ik ga alles nakijken. Deze motor die ik gekocht heb heeft wel al 4 jaar stil gestaan. Dus wil alles wat ik zelf kan vernieuwen ook vernieuwen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen reviseren wie doet dit?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven