Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Temperatuur?

Schrijver Jurrien
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 feb. 2010 09:41 | Aangepast door: Jurrien 
Hallo,

sinds enkele dagen ben ik de trotse bezitter van een cx650e. Nu lijkt het alsof deze goed op temperatuur komt. Kan het bijvoorbeeld zijn dat de thermostaat altijd open staat?

De temperatuurmeter blijft altijd links (koud) hangen. Is dat normaal? En wat ik helemaal apart vind, is dat ik na een flink stuk 140 rijden over de snelweg nog gewoon m'n hand op het cilinderkopdeksel kan leggen. Is dat normaal?

Ik moet er overigens wel bij vertellen dat de buitentemperatuur momenteel rond de -5 is.

Kan ik op een simpele wijze controleren of alles werkt?

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 feb. 2010 10:43 
-5 bij 140 km/u is waarschijnlijk gevoelstemperatuur -15!
de klepdeksels zitten lekker in de wind, dus dat je ze handwarm vindt kan kloppen.
wat betreft de temp meter: zit er soms boven je blok een stekker verbinding los. het draadje van de thermostaat naar de draadboom.
zoek ook eens op onze site naar andere oorzaken met de zoekfunktie.
succes, theo.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 feb. 2010 17:12 | Aangepast door: Hans 
De cylinders(koppen) horen ook bij dit winter weer lekker warm aan te voelen.
Althans, bij mijn woonwerk CX komen ze na ongeveer 10 km lekker op temperatuur.

Wel is de ceramic seal niet meer heel jofel; vlak voordat de thermostaat open gaat komt er wat koelvloeistof naar buiten. Daarna niet meer (is ie zijn druk in het koelsysteem kwijt)Maar dat is een ander verhaal en dat doet ie trouwens al zeker 20.000 km. En de motor is nog nooit tè warm gelopen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 10 feb. 2010 19:48 
Ook bij mij waren de cilinder koppen niet heel warm. dat wil zeggen de voorkant, de achterkant was aardig op temperatuur.

de temp meter kan verschillende oorzaken hebben.

het makelijkst is zoals boven genoemd de bedrading even nalopen. vanaf het blok naar de draadboom en de verbinding met de 7 volt regulator( bij de gl zit deze in de buurt van de tellers bij cx in de koplamp?)

mocht alles aangesloten zijn dan kan 7 volt regulator (klein zwart blokje met 3 draden) even doormeten. dit is op het forum wel terug te lezen

Gr, Remco( die de wing vandaag maar even heeft laten staan)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Temperatuur?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven