Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Gezocht: foto van de remslang-splitter

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 13 feb. 2010 19:52 | Aangepast door: JiMi 
Ik zoek een detailfoto van de remslang-splitter in GEMONTEERDE toestand op een CX500Z (1978).

Ik zit hier namelijk met 3 remslangen en een remslang-splitter en ik weet niet hoe ik de 4 delen het beste kan samenvoegen. De splitter zelf kan op 4 manieren gemonteerd worden en de remslangnippels zijn gebogen, dus die kunnen ook op meerdere manieren gemonteerd worden. Zomaar wat experimenteren wil ik niet, want ja... het zijn remmen he.... dat moet gewoon goed zitten.

Iemand een foto?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 13 feb. 2010 20:33 | Aangepast door: theojansen 
http://www.cmsnl.com/honda-cx500-1978-european-direct-sales_model16518/partslist/F05- 1.html
is een plaatje van CMS; lijkt me ook duidelijk. als je wil kan ik nog wel een fotootje maken.
groet, theoj

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 13 feb. 2010 20:54 | Aangepast door: Hansv 
Dat is hetzelfde plaatje wat in het Peters handboek op (ong) blz 176 staat.

Als het niet voldoende is, mail dan even, dan kun je een keertje komen kijken bij de "Rode Rakker".

Zolang die in de schuur staat is de kuip eraf, dus is alles makkelijk te zien.

Harmony,
Hans.
( wiens handen jeuken om de CX weer naar buiten te rijden, in de lente-zon )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Johan de Vries
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 feb. 2010 21:49 | Aangepast door: Johan de Vries 
Is er verschil met een C?

Splitter van Custom
Splitter van Custom
Splitter van Custom
Splitter van Custom
Honda CX 500 Custom 1984

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 14 feb. 2010 10:12 
Bedankt voor de links en Johan voor de foto's. Hier kan ik wel iets mee. Zo te zien is de Custom iets anders, maar het idee is het zelfde. Dat rare boutje in het midden, moet in elk geval naar achter gericht zijn. Waar is dat boutje eigenlijk voor? Want het lijkt ongebruikt. Soort aftapplug ofzo? Op Johans eerste foto zie je 'm op de voorgrond goed zitten.

Ik heb nog een probleem met de remleiding van de remhandel naar de splitter. Deze moet een zéér krappe S-bocht maken. Is dat normaal, of is mijn leiding te lang? Hij moet immers precies goed uitkomen bij de splitter (exact 90 graden van boven de splitter anders past ie niet tussen die 2 metalen palletjes rond het schroefgat).
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 14 feb. 2010 11:21 | Aangepast door: brinkcx 
Kijk voor de loop van de remslang eens in het officieele Honda boek, daar staan plaatjes in van hoe alle bekabeling etc. vooraan hoort te lopen. Als je dat precies zo doet en de correcte remslang hebt ( ik weet niet hoe lang die is) dan past het, nèt.

Zelf heb ik er eens een middagje aan besteed om de bekabeling in/achter de koplamp van m'n Z op orde te krijgen. Doe je dat niet exact volgens 't boekje dan moet je de reflector er stevig in duwen (als dat al lukt). Doe je het precies goed, dan - je houdt 't niet voor mogelijk - blijkt al die kabel rommel er nog in te passen ook! Dat je dat pas doet na electrische problemen is normaal natuurlijk, RTFM.

En dan zijn er ook remleiding sets met twee lange leidingen, direct van stuur naar de remklauwen, dan heb je heel die verdeler niet. Niet origineel natuurlijk, maar dan heb je dit gezeur niet en je kan de boel normaal ontluchten.

plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 14 feb. 2010 11:37 
Ik neem donderdagmiddag/avond verschillende werkplaatsboeken en onderdelenboeken mee naar Utrecht, om in te zien op de stand. Neem ze daarna wel weer mee terug!!

Tot ziens in Utrecht.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 14 feb. 2010 22:38 
undefined:
Dat rare boutje in het midden, moet in elk geval naar achter gericht zijn. Waar is dat boutje eigenlijk voor? Want het lijkt ongebruikt. Soort aftapplug ofzo? Op Johans eerste foto zie je 'm op de voorgrond goed zitten.

Dat dekt een boring af. De aanvoer maakt in die "splitter" een haakse bocht en die boortjes bestaan nog niet en met gieten lukt dat ook niet.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 20 feb. 2010 10:16 
Aha, dat is een duidelijk verhaal, Jaap.

Het is me ondertussen gelukt om de splitter goed te monteren. Bedankt voor de hulp.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gezocht: foto van de remslang-splitter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven