Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

wat wel wat niet.

 
Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2010 12:16 
Zoals sommige onder jullie misschien al wel weten vertrek ik binnekort op een reis die me in 10 000 km door het noordelijke deel van europa moet voeren.

Nu ben ik nog wat aan mijn motor aant sluitele maar ik weet niet goed wat ik nog wel of niet moet doen.

Ik heb een 500 E uit '84 met 45 000km's op de teller. Wat ik al heb kunne lezen is dat deze minder problemen hebben met de distributie, klop dit ?

of zou ik dat toch nog maar vervange om nog 10 000 te kunnen doen ?

De waterpomp net van hetzelfde, ik heb er nu allemaal geen problemen aan maar heb hier en daar al gelezen dat er na 25 jaar toch best even de seals worden vervangen.

Voor de rest ga ik laten stralen en poedercoaten, heb de tussenpot onder hande genomen, stale remleidingen besteld en ga de klauwen nog ff reviseren.

Voor ik het vergeet: Wat is die antidive regeling juist van voor aan de klauwen ?
en is het blok van de 500 E met transistor ?

Groet Bastiaan

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 maart 2010 15:54 
Beste Bastiaan,


Als jouw kilometer stand klopt, dan zou de motorfiets het zonder problemen aan kunnen.

De eerste problemen met de ditributie komen rond de 70.000 kilometer.
Dynamo en seal worden meer door de tijd dan door de kilometers versleten.

Maar wil je toch on bezorgt op vakantie, dan zou je het beste de dynamo en complete distributie met waterpomp seal kunnen vervangen. Nog maals, het is aan de vroege kant.
Eigenlijk is 10.000 kilometer niks voor een blok dat dagelijks lange afstanden rijd. dus, ja, ik weet niet goed wat het beste is om te doen. Ga op je gevoel af.

Dan vroeg je wat voor onsteking het blok heeft. Die is gelijk aan de silverwing, en bestaat uit twee ompnemers achter op het blok. Ze worden gestuurd door een machaniche vervroeger. Dit gaat eigenlijk nooi kapot. Ik zou hier dus ook niet wakker van liggen. De CX...E en de GL blokken hebben zelden problemen met de ontsteking.

Mocht je meer willen weten, bel me gerust in de avond uren.
Tel 0321 312336

Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#3 | Geplaatst: 1 maart 2010 18:34 
ja voor die ontsteking was niet echt voor problemen, meer omdat ik niet goed wist wat er juist verschillend is aan het type E.

bedankt voor de tips in ieder geval.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 wat wel wat niet.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven