Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Remklauw ontluchtingsnippels universeel?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 maart 2010 20:40 
Ik vind de ontluchtingnippels van de CX500z uit 1978 nogal prijzig bij CMSNL, namelijk 5 euro per stuk.

Zijn die dingen niet gewoon universeel bij elke motorshop te koop voor een prikkie of hebben we hier met een zeldzaam en uniek onderdeel te maken?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2010 09:24 
Ik was er ook al mee bezig geweest en heb er ook nog geen antwoord op.
Toen dacht ik dat ze van Yamaha goedkoper waren. Die waren 12 euro de stuk, er was namelijk een rubber dopje bij geleverd waardoor de prijs nog hoger op liep.

Algehele informatie voor ieder club lid.

Door de jaren heen heb ik de prijzen vlink op zien lopen van Honda en Yamaha. Voor al met de overgang van gulden naar de euro. Heel veel prijzen zijn toen gewoon 1 op 1 door gezet.

Honda heeft de gewoonte om prijzen twee keer per jaar om hoog te gooien. Rond december ga je zien dat de prijs omhoog gaat, en dan met 1 januarie gaat die nog eens omhoog.

Nu het volgende, om de prijzen nog verder op te drijven hebben ze gekozen om sommige onderdelen als set te ver kopen. Neem de lange ditributie spanner. deze kost 28 euro. Nu op dit moment 37 euro, reden, er zit nu een boutje, een geleiderplaat, en een hoekstukje bij geleverd. Het is één bestel nummer, dus je bent verplicht om het af te nemen. ZO kunnen we de prijzen nog eens lekker op voeren. (hieraan wordt verdient dus.)

Ik heb met Honda gesproken, en geloof me. Ik heb een gevoelige snaar geraakt op die bewuste dag. Prijzen en nog eens prijzen, eigenlijk verkopen ze te wijnig nieuwe modellen. Daarnaast snapt Japan niet dat wij de grootste motoren verkopen. Dus,,,,
Vul de rest zelf maar in. (overal te wereld koopt men 125 cc, maar hier gaan we gerust door tot 1200 cc. Duitsland verkoopt minder aantallen van deze grote motoren.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jost

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 maart 2010 10:03 
Heb bij de hondaboer vervangings gekocht voor € 2,75 / stuk. Krijgt er alleen geen rubber dopje bij.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Peter1
Gast 
#4 | Geplaatst: 2 maart 2010 11:19 
@JiMi: Ik vind veel onderdelen bij CMSNL (belachelijk)duur.
Geregeld ga ik op EBAY zoeken en ben vaak inclusief verzendkosten veel goedkoper uit dan als dat ik ze hier in Nederland zou kopen.

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 maart 2010 11:26 
in engeland orgineel honda 2,95 pond.
ik koop alleen bij cms als ik het niet ergens anders kan kopen. (b.v. sommige losse rubber ringen )
theoj

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 maart 2010 19:56 
Bedankt voor de antwoorden.
Ik was vanmiddag even bij ons lokale motorwinkeltje. En wat denk je, die had gewoon nog een origineel Honda exemplaar liggen, voor 4 euro zoveel. Scheelde me in elk geval een paar centen t.o.v. CMSNL (die ook ik heel erg duur vind!)
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remklauw ontluchtingsnippels universeel?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven