Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

De koppakking...

Schrijver steenmar
Gast 
#1 | Geplaatst: 2 maart 2010 21:09 
Gisteren thuis gebracht. Onderweg uit mijn werk grote wolken witte rook uit de uitlaten. Zo snel mogelijk gestopt. De wegenwacht bevestigde mijn vermoeden. Kweet nog niet of het links of rechts is. Maar dat betekent wel sleutelen.

Is dat voor een relatieve leek een beetje te doen ? Of moet het me sterk afgeraden worden ?

Mijn motor werd na (en tijdens) de winter pas een stuk later warm. Alsof de thermostaat later openging. Maar uiteindelijk werden radiateur en de metalen koelwaterbuis (die langs het blok loopt) wel warm; hoewel misschien iets minder warm dan het blok. Toch bleef de temperatuurmeter net wat lager hangen. Voorzichtig gereden; en ik hoopte nog op de meter zelf. Achteraf: niet dus.
Voor de winter wel één keer een beetje koelvloeistof bijgevuld, maar geen witte olie. Ik denk echt dat het pas laat is onstaan. Klopt het dat mijn eerste verdachte een niet volledig openende thermostaat zou moeten zijn ?

En is het voldoende om alleen de koppakking aan te schaffen/te vervangen of moet er meer ? En kan ik beter een complete pakkingset kopen of alleen een set voor een kop ?

Advies wordt gewaardeerd.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 2 maart 2010 22:28 
Je kan in principe met alleen een nieuwe koppakking toe. Vergeet niet het kleine O ringetje van het olie kanaal. Wel bij montage de bouten met een moment sleutel weer vast zetten, en de kleppen stellen.
Zie ook De koppakking van "Angel", een verslag van het vervangen van de koppakking van de 650 van Lieke, met dank aan HansV en alle andere betrokkenen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 maart 2010 23:22 
een verslag van het vervangen van de koppakking van de 650 van Lieke, met dank aan HansV en alle andere betrokkenen

Klussen aan een CX doe je niet alleen, je doet het samen!
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 De koppakking...

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven