Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

poedercoaten serienummerplaatje verwijderen ?

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 maart 2010 18:38 
Ik ga morge of volgende week m'n kader en wat kleine spulletjes binnen doen om te laten stralen en poedercoaten.

Nu vroeg ik mij af of ik het plaatje waar m'n serienummer enz opstaan eraf moet halen, of kunnen ze daar iets over plakken ofzo..

Zo nee moet ik gewoon de 2 kleine bolletjes uitboren?

groet Bastiaan

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 maart 2010 19:33 | Aangepast door: JiMi 
Ja, het plaatje moet eraf. Eerst de bolletjes iets platvijlen, dan kun je iets makkelijker het boortje erop zetten. Vervolgens uitboren. Diameter weet ik niet meer, dus begin lekker klein: bijv. 2,5mm. Zal uiteindelijk wel 3 of 4 mm zijn voor ie losschiet.

Hoe je het plaatje opnieuw moet monteren weet ik zelf ook (nog) niet. Je kunt bij de Gamma gewone popnagels kopen, maar die hebben een gaatje in het midden. Maar echt van die bolletjes zoals er nu opzitten (dus zonder gaatje) weet ik niet waar je die kunt krijgen. Iemand?

Het stuurslot zit ook met zo'n bolletje vast. Die zou ik er ook afhalen als ik jou was.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Gast 
#3 | Geplaatst: 4 maart 2010 19:55 
Ik heb denkik geen appart stuurslot, dit zit in mijn contact dacht ik.

heb het E type

Bedankt voor het advies.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 maart 2010 21:32 
heb het E type

Ja sorry, ik zit met mijn hoofd helemaal in het Z type uit 1978. Ik kan nergens anders meer aan denken

Succes met stralen/coaten. We zijn benieuwd naar de foto's van het (eind)resultaat
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 maart 2010 21:34 
Als je met een scherpe schroevendraaier een beetje voorzichtig te werk gaat (de schroevendraaier van de buitenkant af onder het typeplaatje zetten en voorzichtig met een kleine hamer tikken) kun je die 'bolletjes' uit het frame krijgen/wrikken.
Voordeel, na het poedercoaten kun je ze gewoon weer opnieuw gebruiken.
Let er wel op alle openingen/schroefdraden goed af te dekken ! Zeker daar waar de balhoofdcups in komen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 maart 2010 22:01 
Bedankt voor de tip Hans. Voor mij is het helaas te laat, maar voor Bastiaan hopelijk niet.
Ik zag trouwens net dat ze bij CMSNL te koop zijn voor 1,50 per stuk. Ze heten daar screws (schroefjes). Scheelt weer een paar euro's als je ze er zonder schade uit kunt wippen.

Gast 
#7 | Geplaatst: 5 maart 2010 08:11 
De straalder / coater gaat zelf iets in de balhoofdcups steken alleen de schroefdraad moest ik beschermen.. maar de boutjes die ik daarin draai gaan toch ook half onbruikbaar zijn niet ?

Gast 
#8 | Geplaatst: 5 maart 2010 17:28 
Voor mensen in de toekomst. Ik ben blijkbaar nogal brut geweest.. -deed toch echt men best om rustig te zijn-

Het plaatje is langs een kan een beetje gescheurd, langs de andere kant heb ik het vijsje er wel mooi uit.

Super tip bedankt Hans !

ps. M'n doel is bereikt. De boel ligt bij de straalder 'allco in Arendonk'. Nu 2 weekjes wachte en dan zal ik het resultaat uitvoerig in beeld brengen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 poedercoaten serienummerplaatje verwijderen ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven