Oei, ik klikte in het andere topic verkeerd, nu is het gesloten.
Excuus.
In elk geval, dit is het loopvlak van de startmotorkoppeling, je ziet dus hele kleine deukjes. De olie laat het er een stuk erger uit zien dat het is, je voelt ze zelfs nauwelijks met de hand. Is deze minimale slijtage de reden van de slippende startkoppeling?!
Tonnetjes hebben ook vlakke kantjes, hoewel ook heel erg minimaal en wat minder goed te zien op de foto.
Andere vraag: ik wil de distributieketting vervangen en ook de spanners controleren, maar mijn boek (haynes) is wat onduidelijk over de spanners.. Ze hebben het over oud type, nieuw type, gemodificeerde spanners, automatische en handmatige spanners, etc. Misschien dat een expert hier in 1 oogopslag kan vertellen wat en hoe ik moet controleren?:
Andere vraag, dit viel me op tijdens de demontage... Het schakeloverbrengmechanisme zit niet helemaal recht ten opzichte van elkaar. Hoort dit zo?! Voor m'n gevoel kan het ene getande plaatje zo langs het andere opschieten.