Beste mede CX-ers , ja jullie dus.....
Omdat ik me toch niet verveel, en graag altijd bezig ben het volgende.
Jullie kennen vast wel die websites waarop je, als iets met de computer niet loopt zoals het zou moeten, je door het aanklikken van keuze rondjes door een help-bestand wordt geleid, om dan aan het eind hopelijk de juiste oplossing voor het probleem te krijgen.
Soms werkt het, vaak ook helemaal niet.
Nu wil ik eens kijken of zoiets voor onze CX-en te maken is. Ja, er zijn verschillende modellen, met elk hun eigen kwaaltjes, maar daar is ook wel uit te komen. Programma technisch is het een fluitje van een cent, want een principe-programma heb ik al gemaakt.
Alleen, de achterliggende technische info, wat doe ik als....
Daar wil ik jullie verzamelde kennis van de CX voor inroepen.
Gooi het in de groep, zou ik zeggen, wat de weg is die je volgt als er iets niet werkt.
Voorbeelden:
-start niet,killswitch,start wel
-start niet, contact, start wel
-start niet, startmotor loopt zwaar, accu vervangen start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken niet, CDI vervangen start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken, bougies droog, benzine kraan openen, start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken, bougies nat, mengsel controleren, start wel
enz.
Het gaat mij om de ongesorteerde kennis van de CX club. Misschien , en dat is de grote uitdaging, kan ik er structuur in aanbrengen, en het op die manier beschikbaar maken voor ons allen.
Gewoon, een ideetje....
En lukt het niet om de zaak te ordenen , dan is er op het forum plots een helehoop technische kennis en ideeen beschikbaar.....
Harmony,
Hans.
( loopt over van, soms onuitvoerbare, ideëen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken