Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

help-file

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 maart 2010 10:53 
Beste mede CX-ers , ja jullie dus.....

Omdat ik me toch niet verveel, en graag altijd bezig ben het volgende.

Jullie kennen vast wel die websites waarop je, als iets met de computer niet loopt zoals het zou moeten, je door het aanklikken van keuze rondjes door een help-bestand wordt geleid, om dan aan het eind hopelijk de juiste oplossing voor het probleem te krijgen.

Soms werkt het, vaak ook helemaal niet.

Nu wil ik eens kijken of zoiets voor onze CX-en te maken is. Ja, er zijn verschillende modellen, met elk hun eigen kwaaltjes, maar daar is ook wel uit te komen. Programma technisch is het een fluitje van een cent, want een principe-programma heb ik al gemaakt.

Alleen, de achterliggende technische info, wat doe ik als....
Daar wil ik jullie verzamelde kennis van de CX voor inroepen.

Gooi het in de groep, zou ik zeggen, wat de weg is die je volgt als er iets niet werkt.

Voorbeelden:
-start niet,killswitch,start wel
-start niet, contact, start wel
-start niet, startmotor loopt zwaar, accu vervangen start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken niet, CDI vervangen start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken, bougies droog, benzine kraan openen, start wel
-start niet, startmotor draait wel, bougies vonken, bougies nat, mengsel controleren, start wel
enz.

Het gaat mij om de ongesorteerde kennis van de CX club. Misschien , en dat is de grote uitdaging, kan ik er structuur in aanbrengen, en het op die manier beschikbaar maken voor ons allen.

Gewoon, een ideetje....

En lukt het niet om de zaak te ordenen , dan is er op het forum plots een helehoop technische kennis en ideeen beschikbaar.....

Harmony,
Hans.
( loopt over van, soms onuitvoerbare, ideëen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#2 | Geplaatst: 7 maart 2010 12:16 
Slimme helpdesk op zich, goed idee.

Stop de stekker erin, en je hebt beeld...

Beginne bij de accu, zekering, ...

Groetjes Mike
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver Znoek
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 maart 2010 18:38 
In de standaard boeken van honda staat in het begin ook altijd een snelle diagnose + oplossingen tabel, die kun je al overnemen

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 maart 2010 19:50 
Je kan ook een motorfiets nemen van een ander merk
Maar bij onze club zijn er altijd clubleden die voor niks advies geven en soms ook gratis onderdelen
Dus HansV zet hem op met jou idee
daar hebben de leeken wat aan
groeten O.J.
P/S.
komen er ook foto`s bij.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Znoek
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 maart 2010 20:19 
Met foto's ook nog, amaai het gaat een GUUST van een boek worden, of file

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 maart 2010 21:10 
Hallo Hans,

mooi idee zou ik zeggen! En wil ook best wat stukjes of zo bijdragen, maar hoe wil je dat hebben?

(In Duitsland is er een CX-reparatur wiki geloof ik (nooit op gekeken))

Doe eens een voorbeeldje van stator probleem of zo?

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 maart 2010 22:48 | Aangepast door: Erik1 
Ik zou zeggen: we maken een virtuele CX500. Als er iets met starten mis gaat klik je op de start knop en je gaat dan automatisch de startknop in en kijkt dan bijvoorbeeld door de bedrading heen naar de onderdelen waar de problemen kunnen zitten, dus via het start relais naar de motor. Zo kan je onderweg in de motor bekijken wat er fout kan zijn....

Bijvoorbeeld hè, bijvoorbeeld!!

Groet Erik. ( Die misschien iets te vaak naar de reclame van binnenkant van een coca cola automaat heeft gekeken...)

http://www.90mas10.com.ar/diseno/uploaded_images/Fotograma%2012-778251.jpg
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver edward
Gast 
#8 | Geplaatst: 8 maart 2010 11:29 
Hoi Hans,

Goed idee, het bespaart je aardig wat zoekwerk in het inmiddels overvolle prikbord. Sluit mooi aan bij de club-ideologie, samen die CX-en rijdend houden. Tip: Rubricering koppelen aan handboek Peters.

Bovenop-suggestie: als je er als CX-er ook met behulp van deze kennisbank niet meer uitkomt, staat er in de slotparagraaf een pool van CX-ers klaar om je in je werkplaats met raad en daad bij te staan? Een zwikje "CX-kenners" in de club, die zich beschikbaar stellen om anderen desgevraagd telefonisch of fysiek wat sleuteltips te geven? Of draaf ik (net zoals Erik) een beetje te hard?

Succes met hobbyen,
Edward (die met hulp van handboek en handige CX-ers nog steeds eigenhandig zijn CX onderhoudt)

Schrijver Frans
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 8 maart 2010 13:19 
Goed idee Hans,

Jan was ooit begonnen aan een soortgelijk naslagwerk, maar dan voor onderdelen.
Misschien kun je daar wat mee:
http://www.hondacx500.nl/phpdata/forum/index.php?action=vthread&forum=6&topic=586

Frans

Schrijver coenox

Voorzitter 
#10 | Geplaatst: 8 maart 2010 15:48 | Aangepast door: coenox 
Hans,

Superidee! Wellicht dat twee vaste mensen je kunnen helpen met de uitwerking en technische invulling. Werkt beter dan 5 mensen die roepen dat ze ook wel wat willen doen. Het is een hele klus. Daarnaast misschien nog iemand die wat minder technisch is, om te testen of het allemaal goed werkt en begrijpelijk is.

Coen

PS Edward, die forumfoto kan echt niet
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 8 maart 2010 21:56 
Heey Coen,

Die forum foto kan prima want bij Edward is de chaos tenminste voorbij

Groet Erik. ( Die alweer doordraafd? )
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 help-file

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven