Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

altijd wat, nu houdt de motor in

Schrijver Dennis Volkerink
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 maart 2010 16:52 
Hallo iedereen,

omdat ik het gezever met mijn motorfiets zat was heb ik hem even naar de motorzaak in de buurt gebracht, voorgaande problemen die ik had was het gewoon niet meer lopen van mijn motor na deze perfect lopend weg te hebben gezet (op inhouden tussen de 5000 en 7000 toeren na.)

Wat er nou aan de hand bleek te zijn: Een bobine kapot, een bougiedop kapot, en verschrikkelijk vette benzine (mijn vader had zich vergist met de loodvervanger in zijn jerrycan reservebenzine, deze jerrycan was overigens 2,5 maand geleden gevuld)
Na een moment verschrikkelijke witte rook zijn we erachter gekomen, tank leeg laten lopen, nieuwe benzine erin met een tankreinigingsmiddel en iets wat de verbranding wat verbeterde (ik weet niet precies wat maar het bedrijf waar ik was adviseerde me dit te gebruiken voor deze tank benzine.)

De motor rookt niet meer nu maar loopt wel beroerd als hij warm is (houdt in en ik haal net 85) maar ik heb er ook nog geen 50 kilometer mee gereden en hoop dus dat het vanzelf opgelost is.

Toen deze koud was heb ik niet hard gereden dus ik weet niet wat ik dan haal, maar bij koude motor reageerde de motor heel traag op meer of minder gas en vanaf 5 duizend toeren reed hij wel lekker.

Kan dit te maken hebben met het feit dat we het benzinefilter bij de kraan hebben verwijderd en wel een filter hebben geplaatst tussen carb en kraan of ben ik veel te voorbarig met het vaststellen van een probleem?

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 12 maart 2010 17:42 
Hallo, het blijft lastig om op afstand te beoordelen wat er met jou motor aan de hand is. Afgezien van de benzine problemen, lijkt het me toch dat je de stator eens door moet meten. Je hebt de motor "perfect lopend" weggezet en toen had je al klachten van het inhouden tussen de 5000 en 7000 toeren. Dat inhouden duid op een defecte stator.
Meet voor de zekerheid de boel na. Zie ook:CX8000. Of zoek op het prikbord of kijk in het Peters handboek.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Gast 
#3 | Geplaatst: 12 maart 2010 18:11 
Ik ga gelijk de stator even doormeten, maar het totale inhouden kan de stator ook zijn?

Gast 
#4 | Geplaatst: 12 maart 2010 18:49 
Net even getankt en ik ben iets wijzer.

Bij koude motor was het weer het oude vertrouwde beestje zoals ik hem weggezet had.

Bij warme motor houdt hij in tot 7000 toeren.

Stator?

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 14 maart 2010 10:11 
Kan stator zijn. Maar nog even iets anders, gebruik je die loodvervanger nog? Die is namelijk niet nodig. De CX rijdt gewoon op loodvrij?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Gast 
#6 | Geplaatst: 14 maart 2010 15:40 
Dat weet ik en die gebruik ik ook niet meer.

Zijn jullie er overigens van bewust dat men de euro 95 weer veranderd heeft en nu de grootste verbrander alcohol is?

En deze alcohol is overigens niet erg fijn voor de rubbers;)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#7 | Geplaatst: 14 maart 2010 16:18 
Nee, dat wist ik dus niet.

Ik heb dat inhouden trouwens wel eens gehad bij een kapotte CDI. Heb je ergens eentje liggen om te proberen, of kun je er 1 lenen?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Gast 
#8 | Geplaatst: 14 maart 2010 16:50 
ik heb een vervanger en de vorige bleek bij de startproblemen die ik gehad heb na de winterstalling ook niet kapot te zijn en functioneerd dus nog, bij de ene CDI houdt de motor wel iets meer in dan de ander maar het probleem blijft.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 14 maart 2010 19:53 
Probeer de white-wire fix eens, zie http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/stator/

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Gast 
#10 | Geplaatst: 22 maart 2010 10:26 
gisteren reed ik met een gangetje van 100 naar huis totdat de motor hartstikke warm was, toen begon de benzine in de uitlaat te knappen en hield de motor in tot 4000 toeren, vervolgens ben ik naar de eerstbijzijnde pomp gereden om te tanken en kwam niet boven de 5000 toeren uit.

Na even getankt te hebben en weer opweg gebeurde hetzelfde verhaaltje opnieuw, eerst nog ff 100 gereden en daarna weer het inhouden.

Ik bestel maar even een nieuwe stator

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 altijd wat, nu houdt de motor in

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven