Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

cdi ingitech

Schrijver bogfrits
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2010 02:13 
Na jaren ziet het er naar uit dat de dynamo van de CX het heeft aflaten zien .
Hij laadt nog goed maar in het ontstekings gedeelte kom ik tot 20 % grotere weerstand metingen tegen vooral bij warm weer en hoge koelwater temperatuur.
Ik heb gezien in het forum dat verschillende leden een Ingitech ontstekings kaste hebben geplaatst ter vervanging van het cdi en de ontstekings spoelen in de dynamo.
Helaas begrijp ik dat die in eerste instantie problemen gaven bij het aansluiten (direct gemonteerd uit de doos) en kan geen verdere reacties vinden.
Bevallen die CDI vervangers of is het beter om op de oude voet met cdi en ontstekings spoelen verder te gaan.
Heel graag uw reacties.
Hartelijke groeten uit colombia frits

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2010 07:55 
Hallo Frits,

Waarschijnlijk bedoel je het verhaal van de onderdelendag in 2009, waar inderdaad een Ignitech werd geprobeerd die niet goed was.
Na wat heen en weer gemail met Ignitech EN een kijkje op de site van Chopper Charles bleeek dat het hier om twee draadjes ging, die verkeerd waren aangesloten. Ik weet niet hoe het verder is afgelopen met die CDI uit Linschoten (Coen??).

Maar ik blijf er een voorstander van.....

Harmony,
Hans.
( die al een andere stator in de "Rakker" heeft )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 17 maart 2010 08:30 | Aangepast door: coenox 
De Ignitech ligt nog bij mij, maar is niet gebruikt. Gaat ook niet gebruikt worden. Hij is formeel nog van Cosmar. Misschien even contact met hem opnemen.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Frans
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 17 maart 2010 08:38 
Ik heb de Ignitech CDI gemonteerd en het is echt een succes. Mijn stator was ook (of is) kapot, maar door montage van deze CDI is dat omzeild en loopt de motor weer als een zonnetje.

ik kan het dus aanraden. (De montage is overigens ook heel eenvoudig)

Frans

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 17 maart 2010 18:39 | Aangepast door: cosmar 
hier de site voor de cdide ignitech cdi werkt tot nu toe bij iedereen goed.
Verscheidene mensen door europa rijden al met deze cdi.
Tot nu toe nergens klachten opgevangen, die van mij is waarschijnlijk op maandag ochtend gemaakt na een goed weekend.

De meeste die er nu me rijden geven ook aan dat de motor beter loopt.

Instaleren is ook eenvoudig, in Denemarken hebben ze er op het treffen in 20 minuten een onder het zadel bevestigd waarna de meneer na de proefrit met een grote grijns terug kwam.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver Wessel
Gast 
#6 | Geplaatst: 17 maart 2010 22:04 
Hallo Allen,

Wie kan mij deze CDI unit leveren en hoe duur is deze?

Wessel.

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2010 18:09 
wat je zoekt is de dc-cdi-p2 daar komen nog verzend kosten bij
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver bogfrits
Gast 
#8 | Geplaatst: 19 maart 2010 04:39 
beste Cx liefhebbers
Bedankt voor de reacties.
De laatste 30 jaar zijn we dus van contact punten naar cdi en vandaar naar de computer gedirigeerd.
Met kapotte contact punten was er thuis te komen meestal met het CDI en de ontstekings spoeltjes ook door de blauwe of witte draad interventies owee bij hitte.
Ik ben klaar voor de computer maar ben benieuwd of daar een waarschuwing van te verwachten is.
Preventief weinig aan te sleutelen
de tijd zal het leren.
Hartelijke groeten frits.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cdi ingitech

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven