ALs je de goede spullen gebruikt is geen enkele vloeibare pakking nodig.
Ook bij de oringen en keerringen niet.
Dus maak er geen smeerboel van.
Ik gebruik eigenlijk alleen een beetje silsiconen kit als smeer middel tijdens het monteren. Maar dan ook heel weinig. Dus bijvoorbeeld om een keerring op zijn plek te drukken.
Daarnaast kun je vloeibare pakking ook gebruiken om de pakking tijdens montage op zijn plek te houden. Ook hier geld weer heel weinig gebruiken.
Ik heb meer schade gezien dan voor delen van te veel vloeibare pakking gebruiken. Bij de oude Yamaha loopt je blok aan puin, en bij de CX wordt het waterpijpje zo dicht gestopt met kit dat de koeling niet meer genoeg kan door stromen.
Denk ook even aan fabriek af, daar gebruikten ze ook geen kit.
Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html