Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Deksel dicht: vloeibare pakking?

 
Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2010 14:00 
Hoi,

Dit weekend gaat het achterdeksel van mijn CX500 blok dicht. Heb daar een mooie (vaste) pakking voor gekocht bij Wemoto.

Vraag: moeten de twee vulbusjes ingesmeerd worden met vloeibare pakking?
En de twee keerringen van het watercircuit?
En de rubber keerring en de twee vulbusjes van het waterpompdeksel?
En de overige keerringen in de rest van het koelsysteem?

De beste vloeibare pakking is die van Hylosol of zoiets. Maar hoe zit het met de kwaliteit van de blauwe pakking van de firma Locktite? Daar kan ik nl. vrij makkelijk aankomen hier.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 maart 2010 15:09 
ALs je de goede spullen gebruikt is geen enkele vloeibare pakking nodig.
Ook bij de oringen en keerringen niet.
Dus maak er geen smeerboel van.

Ik gebruik eigenlijk alleen een beetje silsiconen kit als smeer middel tijdens het monteren. Maar dan ook heel weinig. Dus bijvoorbeeld om een keerring op zijn plek te drukken.

Daarnaast kun je vloeibare pakking ook gebruiken om de pakking tijdens montage op zijn plek te houden. Ook hier geld weer heel weinig gebruiken.

Ik heb meer schade gezien dan voor delen van te veel vloeibare pakking gebruiken. Bij de oude Yamaha loopt je blok aan puin, en bij de CX wordt het waterpijpje zo dicht gestopt met kit dat de koeling niet meer genoeg kan door stromen.

Denk ook even aan fabriek af, daar gebruikten ze ook geen kit.

Met vriendelijke groet Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 19 maart 2010 15:15 
Vulbusjes moeten worden afgedicht door een O ring. De keerringen van het watercircuit niet insmeren met vloeibare pakking. De keerring moet het zelf dicht houden.
Net als de rubber keerring van de waterpomp deksel. Ik zou de overige keerringen van het koelsysteem vervangen voor nieuwe O ringen.
Succes!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 maart 2010 22:04 | Aangepast door: JiMi 
Beste M&M,

Bedankt voor de tips. Het deksel zit dicht! Ik heb alles zonder vloeib. pakking gedaan. En nieuwe O-ringen, keerringen en waterpompseal geplaatst. De pakking bleef aardig hangen toen ik 'm plaatste, want hij was ietwat plakkerig. Bovendien had ik een plankje onder het blok gelegd waardoor het blok iets achterover helde. Daardoor kon ik ook wat makkelijker bij de onderste bouten.

Ik merkte helaas dat één M6 bout v/h achterdeksel vrijwel dolgedraaid is. Hij pakt nog héél iets. Het is de bout rechtsboven (als je tegen het achterdeksel aankijkt) en hij zit tussen twee M8-bouten in. Hopen maar dat dat geen problemen gaat geven....
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 maart 2010 22:11 | Aangepast door: JiMi 
Maar oei, Marcel. Met vulbusjes bedoelde ik de nummers 13 (zie hier). Daar hoeven toch geen O-ringen omheen? Nee toch?? Neuu echt niet hoor. Of...toch wel??

Om de nummers 8 heb ik wél nieuwe O-ringen gedaan.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 19 maart 2010 23:56 
Bij de Nrs 13 hoeft het inderdaad niet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 maart 2010 09:12 
Die ene M6 bout moet je eigenlijk wel voor zien van een helecoil. Dat is nieuw schroefdraad er in zetten. Waar die ene M6 bout is dol gedraaid is. toevallig een zwakke plek voor de pakkingen bij de modellen met automatiche distributie spannen. Mocht je het over wegen om dat te laten doen, bel me dan even. Of ga naar de plaatselijke motor of bromfiets dealer om het als nog te laten doen. Informeer wel even van te voren wat het kost.

Tel 0321 312336
0657731866
Vliegersveld 37
8256 GN
biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Deksel dicht: vloeibare pakking?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven