Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Welke Relais is de juiste?

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Znoek
Gast 
#1 | Geplaatst: 19 maart 2010 18:07 
Hey iedereen, ik ben dus op zoek naar een drie poots pinker relais die onafhankelijk van de belasting blijft knipperen?
Eentje met sturing dus waarbij een lampje mag uitvallen, zonder dat de boel raar begint te doen.
Vind hier in de winkel het type 111.953.227D
Maar ik vind er nergens informatie over? Is dat een bruikbare of niet?
groetjes,

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 maart 2010 23:14 
Volgens mij en Marco heb je dan het goede nummer en component te pakken! Kijk maar (misschien even inzoemen.)

http://www.hondacx500.nl/images/januari2008/knipperlicht-2-1.jpg

hier komt het zelfde nummer weer terug. moet dus goed komen!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Peter1
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2010 05:49 
Znoek: laatst heb ik deze van HELLA aangeschaft:
3 pins 2x21W +5W,12V
4BD 003 750-651
Niet goedkoop(rond de 19euro;hier althans), maar werkt wel, ook als er één lampje uitvalt(gaat de andere sneller knipperen ipv helemaal niets te doen!)

Ik ben ook bij de VAG-garage geweest, maar deze deden een beetje moeilijk, laat ik het zo maar formuleren.

Bij de lokale autoboer dus die van HELLA aanschaffen/bestellen :Y

Heeft iig mijn frustraties van wel/niet goed werkende ouderwetse ronde alu. relais opgelost

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 maart 2010 09:03 
Ik kan er wel van genieten als mensen mijn foto's en of verhaal door mailen naar anderen.

En snoek, ik had je al een mail gestuurd en er niet bij stil gestaan dat je het nummer nog niet in mijn verhaal had gezien.

Maar vul het nummer in op in google internet en je krijgt daar vast heel veel hits op. Maakt het verhaal wel duidelijker. En dan zie je dat er echt heel veel van die pinkers zijn.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 maart 2010 11:09 
Ik ben er iig een stuk wijzer van geworden door je alarmlichten-verhaal Marco.
En nog een eigenlijk goedkope oplossing ook!
Dat oude relais weggeknikkerd en je voorgestelde relais gemonteerd.

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 maart 2010 12:26 
Ik heb ooit in een een vlaag van zinsverbijstering zo'n nieuw "oud model" besteld bij Honda. 65 euro, jawel. Gelukkig werkt het naar behoren, maar ik zou het niet meer opnieuw doen....
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 maart 2010 12:32 
Ja ja, het voorjaar zit weer in de lucht, je ziet gelijk de site drukker worden.
Tevens de gemaakte kilometers gaan ook omhoog.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 20 maart 2010 15:40 
Idd.
Wellicht dat ik morgen weer enkele km's er op zet(ligt aan het weer(ben een droogkloot...ehm rijder ))

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 21 maart 2010 21:54 
Neem gelijk een relais 4 x 21 W + 5 W, dan kan je door je knipperlichtschakelaar te overbruggen met een dubbelpolige schakelaar er waarschuwingslampen van maken.

Schrijver Peter1
Gast 
#10 | Geplaatst: 22 maart 2010 05:54 | Aangepast door: Peter1 
undefined:
Znoek: laatst heb ik deze van HELLA aangeschaft:
3 pins 2x21W +5W,12V
4BD 003 750-651

Dit moet 4x21W+5W,12V zijn natuurlijk

Waarschuwingslampen zijn ook met een enkelpoligeschakelaar te maken, zie Marco Becker knipperlichten Kost je wellicht nog geen tientje aan materiaal(gelang naar wat je keuze qua materiaal is natuurlijk).
Mij ook gelukt

Schrijver Znoek
Gast 
#11 | Geplaatst: 22 maart 2010 07:57 
Jongens toch, ik rij sebiet op de suzuki naar de winkel se voor twee relais te kopen (9 euro t stuk) en ga knutselen
ik ga het marco verhaal toepassen met gewone dikke diodes en een schakelaartje. dat word een tof werkje in het mooie weer.
groetjes en bedankt voor te tips allemaal. ik had inderdaad gewoon over die foto heengekeken zonder op de nr's te letten (aiai goe bezig)
tot vrijdag!

Schrijver Znoek
Gast 
#12 | Geplaatst: 22 maart 2010 10:59 
Zizo aankoop gedaan, nu kan ik gaan knutselen

Schrijver Znoek
Gast 
#13 | Geplaatst: 22 maart 2010 13:45 
Bij het zoeken naar componenten stel ik me toch vragen.
De schakelaar moet ook 6 A kunnen schakelen?
diodes van 6A zijn wel heeel dik. werkt het niet met 3A types? ze moeten toch maar het vermogen van 1 kant kunnen verdragen? en maar de helft van de tijd? (schakelen)
een dip switch is niet echt waterdicht, levert dit problemen op?

Schrijver Peter1
Gast 
#14 | Geplaatst: 22 maart 2010 16:57 | Aangepast door: Peter1 
Schakelaartje is in mijn geval eentje die 8 of 10A (weet ik zo even neit meer; Tis maar goed dat de electronicaboer mij daar op wees )kan hebben. Een spatwaterdichte is bij mij alleen de buitenkant 'spatwaterdicht' dmv een hoesje. Wellicht is een spatwaterdichte wipschakelaar een optie voor je?
Waar heb je het 'weggewerkt' of wil je het wegwerken ?

Schrijver Znoek
Gast 
#15 | Geplaatst: 22 maart 2010 22:37 
ergens aan de cockpit, trek wel een draadje naar voor om daar voor te zorgen. eerste proefkonijn is de suzuki. driepins relais zit er al in en doet het goed, morgen twee nieuwe pinkers erop vanachter. en dan het andere deel : 4 pinkersysteem...

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Welke Relais is de juiste?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven