Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Schakelas goed op schakelarm?

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 20 maart 2010 13:10 | Aangepast door: JiMi 
Gisteren het achterdeksel v/h CX500 blok dichtgemaakt.

Kan ik van buitenaf testen of ik de schakelas correct op de schakelarm heb gemonteerd?

Want daar heb ik gisteren tijdens het monteren v/h achterdeksel niet meer zo heel goed op gelet: ik heb de tandjes precies mooi in elkaar laten vallen zoals op de foto in het Peters-boek staat, en het veertje gemonteerd.

Als ik nu van buitenaf de schakelpook bedien, dan doet ie het volgende: naar beneden (1e versn.) geeft een harde tik. Eén standje naar boven geeft een zacht klikje (vrijstand?). Nog een standje naar boven geeft een harde tik (2?). Verder omhoog lukt niet.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Znoek
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2010 13:13 
achterwiel wat meedraaien tussen de versnellingen, dan graak je normaal verder

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2010 14:52 
Olie moet ook nog even op zijn plek komen. Motor even laten draaien.

Dan zijn er in de praktijk maar twee zaken, het gaatgoed of fout. als het fout gaat gaat het als volgd. met trap het blok in de eerste versnelling, en dan is het foute boel. Het blijft dan staan in zijn één Naar twee schakelen lukt iet meer. Dan is het de achterdeksel los nemen en de zaak weer goed zetten. Dan andere mogelijkheid is dat het dus gewoon goed zit. Deze komt ook het meeste voor dat het in één keer goed gaat.

Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 maart 2010 16:26 | Aangepast door: JiMi 
Bedankt voor de tips. Met de tip van Znoek lukt het wel om de schakelpook in alle versnellingen te duwen. Soms lijkt ie in zijn vrij even te blijven steken: als ik opschakel van vrij naar 2, dan blijft ie soms in vrij. Als ik iets fermer schakel, schakelt ie wel door. Is hopelijk geen probleem. 3, 4 en 5 gaat allemaal zonder problemen.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Znoek
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 maart 2010 16:59 
Lijkt vrij normaal jimi komt wel goed!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Schakelas goed op schakelarm?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 2 [ Hans, brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven