Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Custom tank is geen custom tank?

 
Schrijver coenox

Voorzitter 
#1 | Geplaatst: 20 maart 2010 21:05 | Aangepast door: coenox 
Ik wist dat er twee soorten CX500 Custom tanken zijn: bestickerd of met een geschroefd Honda embleem. Maar dat er nog meer verschil is?

Michael en ik heb een vanavond een bestickerd model geprobeerd te vervangen door een 'geschroefd' model. Fluitje van een cent zou je denken, maar de laatste paste niet over de buis met de bobines. De bestickerde tank bleek een bredere tunnel te hebben. Ik moet nu eerst een andere plaats voor de bobines zoeken, anders past het niet.

Voor mij nieuw. Meer mensen met deze ervaring?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 20 maart 2010 22:10 | Aangepast door: theojansen 
het verschil zit denk ik in het verschil in type ontsteking.
de latere customs hebben transitor ontsteking met andere positionering v/d bobines.
waarschijnlijk komt die nieuwe tank van een latere custom .
theoj.

bobines latere type custom
bobines latere type custom
Verwijder bestand #1

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 20 maart 2010 22:41 
Ja en nee. De tank komt van een iets latere custom, maar ook met CDI. Ik ga morgen even kijken bij de motor waar de tank af komt, om te kijken hoe de bobines eruit zien.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 21 maart 2010 18:57 
ik ben benieuwd naar je bevindingen.
zo leer ik ook nog iets nieuws.
welke kleur is de tank?
groetjes , theoj.

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#5 | Geplaatst: 21 maart 2010 20:31 
Over een tank gesproken...

Wie heeft nog een GL500 Tank, bordeaux rood??

En ja, ik hoop dat er geen verschil inzit, bouwjaar 81.

Groetjes Michael
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 22 maart 2010 08:32 | Aangepast door: coenox 
Ik heb even naar de bevestiging gekeken. Even alles op een rijtje:

Donor: CX500 Custom, originele kleur onbekend
Bouwjaar 1983
CDI, met bobines dwars onder framebuis, zoals op de foto van Theo. Tank heeft een smalle 'tunnel' en een geschroefd embleem

Ontvanger: CX500 Custom, roodbruin
Bouwjaar 1980
CDI, bobines zitten in de lengterichtind aan weerszijden naast de framebuis.
Tank heeft een brede 'tunnel' met Honda logo als stickers.

Mogelijk dat het verschil aan de buitenkant te herkennen is op basis van het al of niet een geschroefd embleem. Misschien eens onderzoeken in Vechta.

De bobines zijn overigens hetzelfde. De bobines van de tweede motor zijn probleemloos in de beugel van de eerste motor te zetten en met wat passen en meten onder de buis te bevestigen.

Wat ik nog wel interessant vindt om te weten: zou de tank met de smallere tunnel ook meer inhoud hebben?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 22 maart 2010 22:31 
@ Coen , op de site van c.m.s. staan inderdaad verschillende tanks.
blijkbaar is er in de tijd een iets andere bevestiging v/d bobines gemaakt, waardoor een andere tank nodig was.
vind je de tank met het metalen honda-embleem mooier, of heb je een andere reden voor de wisseling?
groet, theoj

Schrijver Dre67
Gast 
#8 | Geplaatst: 28 maart 2010 09:35 
Hey Coen,

Dat klopt wat je schijft.
Maar dat heeft niet echt met dat embleem te maken.
Het heeft met de bobienes te maken.
De modellen waar de bobienes onder de buis zitten hebben een smallere tunnel waardoor de tankinhoud met bijna 1,5 liter groter word.
Ik ben daar eigenlijk achter gekomen toen ik mijn tank wilde omwisselen voor een betere.
Deze kwam van een model met de bobienes onder de frame buis waardoor het inderdaad niet past.
De bobienes weggehaald en de beugel met de bobienes voor onder de framebuis overgezet.
Pas wel op met de pinnen waar de bobienes aan zaten, die komen namelijk tegen de tank en kunnen lekkage veroozaken.
Wel handig om die weg te halen of op zijn minst een centimeter in te korten.

Groeten Dré

Schrijver Hans Brune

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 mei 2014 22:44 
Ik liep tegen hetzelfde aan: probeerde een Custom tankje (bruin met stickers, bouwjaar onbekend want overgezet op een ander frame) te zetten op een Custom uit 82, met origineel rode, ook bestickerde tank. Dat lukte wel, andersom niet, met dezelfde reden (bobines). Met de kleine bruine tank ging ik na 140km al op reserve, met de rode zo rond de 170 km. Is dus geschat 1,5 L groter? als je de bobines dwars (zoals bij foto Theo) onder het frame hebt.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#10 | Geplaatst: 30 mei 2014 06:52 
goeie morge coen,

Ik had er wel eens iets over gehoord/gelezen, dat er verschillende tanken waren met bredere tunnels. Wie of waar weet ik nietmeer?

Groetjes werner (net een kwartier op de beveiliging staan wachten)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver chantal

Bestuur 
#11 | Geplaatst: 30 mei 2014 17:17 
tja en zo worden oude topics weer omhoog gehaald... (topic is 4 jaar oud dus zal Coen inmiddels wel al antwoord hebben hahahaha)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Custom tank is geen custom tank?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ erikcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven