Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Voorvork scheef :(

Schrijver Ivar Blomsma
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 maart 2010 15:27 
Hey iedereen!

Kzal me eerst even voorstellen, mijn naam is Ivar, woon in Groningen en heb rond november een mooie CX500 gekocht.
Jammer genoeg ben ik enkele weken geleden onderuit gegaan, waarna de voorvork van m'n cx scheef lijkt te staan.
Zoals je op de foto kunt zien lijkt er als het ware een soort knik in de rechtervoorpoot te zitten.

Herkent iemand dit of weet iemand hoe je dit kunt verhelpen?
Ik word er erg ongelukkig van (helemaal met het mooie weer de afgelopen dagen)

Groeten!
Ivar

Schrijver Ivar Blomsma
Gast 
#2 | Geplaatst: 24 maart 2010 15:30 
En de foto's:

Scheef :(
Scheef :(
Verwijder bestand #1
Rechterpoot?
Rechterpoot?
Verwijder bestand #2

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 maart 2010 15:46 
Hallo Ivar,

op deze manier kun je dat erg slecht constateren,het lijkt er meer op dat de koplamp houder verdraaid op voorkant staat .
haal de koplamp houder er af en kijk of de beugels verbogen zijn.
Daarna de bevestiging in de Kroon plaat losdraaien dan kunnen de voorpoten zich richten want de 2 platen waar de poten inzitten kunnen ten opzichte van elkaar verdraaid zijn en dat kan een heel scheef beeld opleveren
als de poten goed in veren en geen olie lekken is daar waarschijnlijk niks mee aan de hand

vr gr Arnold

Schrijver Ivar Blomsma
Gast 
#4 | Geplaatst: 24 maart 2010 18:50 
Hallo Arnold,

Dank je wel voor je hulp! Vanmiddag heb ik wat je zei gedaan, niks gezien wat verbogen is o.i.d., maar toch blijft het wiel naar rechts staan (wel iets minder).
De voorpoten veren verder goed in, en ik heb geen olie lekken kunnen vinden.

Vr. gr,
Ivar

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 24 maart 2010 20:03 
je kan de poten ook verdraaien he, kan gewoon zijn dat je spatbord wat vebrogen is, als je die terugbuigt, je wielas iets lost dan kan je de boel weer terug recht-draaien, spatbord erop en klaar!!

dat is niet een probleem, als je chromen binnenpoot echt krom is dan moet je hem vernieuwen!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 26 maart 2010 09:11 | Aangepast door: coenox 
Wat gebeurt er als je rijdt? Als je even je handen van het stuur haalt (voorzichtig!) bij een redelijke snelheid zou de motor recht door moeten gaan en het stuur niet moeten trillen. Dan weet je in ieder geval dat je er niets met je vorkpoten of balhoofd aan de hand is.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver danielstrouven

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 26 maart 2010 09:18 | Aangepast door: danielstrouven 
Ik zou als volgt eens proberen:
Haal alles uit elkaar, eerst het wiel en het spatbord, daarna de beide poten bovenaan losschroeven en eruit schuiven.
Als je echt vermoed dat de chromé binnenpoten scheef staan, dan de veerpoten uit elkaar halen. Nu kan je de binnenpoten over een glasplaat of vlaktafel rollen, en dan merk je direct of er iets mis is. Bij de minste afwijking (1/10 van een mm) zou ik de boel vervangen.
Geen afwijking? Alles netjes in elkaar en vastzetten.
Als het nu nog niet in orde is zou er iets met de bevestiging of het balhoofd mis kunnen zijn. Dat gaat boven mijn petje, dan moet ik zelf er hulp bij halen.
Als je vering krom is, kan je hier best op het forum tweedehandse vinden voor een vriendenprijsje denk ik. Je moet dan wel bereid zijn om enkele kilometers te rijden om het op te halen, want het is best een heel gewicht en de transportkosten zouden wel eens kunnen oplopen. Maar zelf zou ik ze nooit nieuw proberen kopen bij een Hondadealer, ik durf er niet aan denken wat ze ervoor zouden vragen.
En even wachten, het is niet zo dat iedereen elke dag naar alle berichten kijkt. De aanhouder wint.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica

Schrijver Ivar Blomsma
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 maart 2010 14:12 
Hey! Bedankt voor jullie reacties!

Kheb hem vanmiddag even uit elkaar gehaald samen met een vriend, en blijkt dat inderdaad de rechter voorpoot scheef/verbogen is.

Heeft iemand nog toevallig een voorvork liggen?

Groeten,
Ivar

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 maart 2010 20:56 
Hoi Ivar,

op marktplaats staat een set voorpoten voor 20 eurie's

gr Arnold

Schrijver Ivar Blomsma
Gast 
#10 | Geplaatst: 4 april 2010 17:10 
Hey iedereen,

Bedankt voor jullie hulp, kheb een nieuwe voorvork gevonden, en hij rijdt weer als een zonnetje

Dank!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Voorvork scheef :(

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven