Ik zou als volgt eens proberen:
Haal alles uit elkaar, eerst het wiel en het spatbord, daarna de beide poten bovenaan losschroeven en eruit schuiven.
Als je echt vermoed dat de chromé binnenpoten scheef staan, dan de veerpoten uit elkaar halen. Nu kan je de binnenpoten over een glasplaat of vlaktafel rollen, en dan merk je direct of er iets mis is. Bij de minste afwijking (1/10 van een mm) zou ik de boel vervangen.
Geen afwijking? Alles netjes in elkaar en vastzetten.
Als het nu nog niet in orde is zou er iets met de bevestiging of het balhoofd mis kunnen zijn. Dat gaat boven mijn petje, dan moet ik zelf er hulp bij halen.
Als je vering krom is, kan je hier best op het forum tweedehandse vinden voor een vriendenprijsje denk ik. Je moet dan wel bereid zijn om enkele kilometers te rijden om het op te halen, want het is best een heel gewicht en de transportkosten zouden wel eens kunnen oplopen. Maar zelf zou ik ze nooit nieuw proberen kopen bij een Hondadealer, ik durf er niet aan denken wat ze ervoor zouden vragen.
En even wachten, het is niet zo dat iedereen elke dag naar alle berichten kijkt. De aanhouder wint.
Groeten, Daniël.
Vanuit het exotische zuiden.................Leuven/Belgica