Hallo Dennis,
het zal waarschijnlijk al wel ergens staan, maar vooruit, dit heb je minimaal nodig :
- handboek & onderdelen lijst
stuur maar een PB als je die niet hebt
dan absoluut minimum materiaal :
- pakking achterdeksel
- 2 o-ringen voor koelkanalen
- pakking ontstekingsdeksel (verschilt voor CDI of TI ontsteking)
- 2 o-ringen voor waterpijp (inclusief 1 reserve, je drukt ze snel kapot als 't even tegen zit. Nog beter 3, sommige mensen zetten er 2 tussen)
- olie & filter, koelvloeistof
- seals uitlaten/H-box ?
- seal waterpomp deksel ? (vaak nog bruikbaar)
Als je geen automatische kettingspanner hebt : o-ring voor op stelbout spanner
En als je 't dan toch open hebt komt vaak ook :
- seal waterpomp
- olie keerring die er achter zit
Maar je kan ze ook laten zitten als ze goed zijn en je het geen ramp vindt de boel later nog eens open te maken indien nodig.
- nokkenas ketting en -geleiders
- autom-ketiingspanner?
Indien nodig natuurlijk. Plaats bij twijfel hier een foto waarop we de ketting kunnen zien voordat je de spanner los maakt. Geleiders schijnen zeldzaam te worden.
- oliekeerring schakelas
maar dat kan desnoods later zonder dat het blok er uit hoeft
Gereedschap : afdruk bout voor stator als je ketting wilt vervangen
Dacht niet dat ik wat vergeten was!
De kosten kunnen aardig oplopen als je alles doet. Kijk eens bij de links op de site voor leveranciers.
succes, Frans
edit : Cor kon 't eigenlijk veel korter vertellen ...
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰