Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Ruzie met het rubber v/d zijstandaard

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2010 19:51 
Ik wil de zijstandaard van mijn '78 CX500Z mooi zwart spuiten. Daarom wil ik eerst dat gekke rubberen aanhangsel verwijderen. Maarrr.... dat ding zit zo retevast in het metaal verankerd, dat ik 'm er met geen mogelijkheid los krijg. Heb al WD40 en vet geprobeerd maar niets van dat al.

Iemand nog een tip?
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2010 19:57 | Aangepast door: theojansen 
dat ie vast zit komt door de roest aan de binnenkant.
wat je kan doen is het rubber eruit snijden en een nieuw rubber monteren.
groetjes , theoj

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 maart 2010 19:57 
slijptol

Nee grapje, is ie nog lang genoeg, dan laten zitten en mee overspuiten, dat zie je straks echt niet .
Deze rubber is een belangrijk veiligheid item.
De rubber moet ervoor zorgen dat je bij het wegrijden met jiffy uit niet omvalt., in een bocht naar links zal dan de rubber eerst de grond raken, en zo de jiffy inklappen, alvorens je met het ijzer de grond raakt, en dan misschien , omkiepert. Gr Theo
theo cx ds

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 maart 2010 20:07 
Zo ging het bij mij. Inspuiten met wd40, daarna van boven aangeduwd met een schroevedraaier. Uiteindelijk met een waterpomptang de punt vastgepakt en flink getrokken. Met terugplaatsen vasaline gebruiken. Gaat hij er in iedergeval goed in.
Cosmar
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 maart 2010 21:03 
Bdankt voor de tips, ook m.b.t. de veiligheid! Wist niet dat dat rubber zo belangrijk was.
Hoop dat het nu gaat lukken.
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 29 maart 2010 22:19 
Ja, een rubber kan heel belangrijk zijn voor de veiligheid.....
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 maart 2010 22:58 
Jaaa, een slippertje is zo gemaakt (met de motor)...

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 30 maart 2010 11:39 
Hoop dat het nu lukt. Meld je dat hier even? Is altijd leuk om te weten.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 30 maart 2010 19:34 
Nou, het rubber is eraf hoor. En het is niet eens gescheurd
Het heeft me wel een oorlogje gekost om het rubber te verwijderen. Eerst heb ik het met WD40 ingespoten. En daarna heb ik het van 8 kanten aangevallen met een platte schroevendraaier, zodat ik zeker wist dat alle zijden gangbaar werden. En toen kon ik 'm redelijk makkelijk eruit schuiven.
Achteraf denk ik dat Theo gelijk had: er zat zoveel roest aan de binnenzijde, dat, denk ik, het M6 busje vastgeroest zat aan de metalen behuizing.
Zo, en nu de boel spuiten (jammer dat ik het destijds niet heb laten poedercoaten, maar ja).

Schrijver Znoek
Gast 
#10 | Geplaatst: 30 maart 2010 21:45 
Ach Jimi eer zo'n poot doerroest ben je alweer 50 jaar verder hoor Geen paniek dus hihi

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 30 maart 2010 22:07 
Zo is het maar net

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ruzie met het rubber v/d zijstandaard

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ Hans, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven