PROBEER EERST GEWOON DE CDI UNIT TE WISSELEN, EN GA DAN VERDER MET ZOEKEN.
Dan wil ik vermelden dat meten aan spoelen erg moeilijk is. Er wordt heel snel verkeerd gemeten. Reden is dat we met de ohm meter met gelijkspanning meten. Echter werk het hele systeem op wissel spanning en ook nog eens op veel hogere spanningen met een wisselende frqquentie. Dus je moet van hele goede huize komen om met de ohm meter even hier de storing vast te stellen. Geloof me, ik ben er niet eens goed in, terwijl ik hier toch echt voor gestudeerd heb.
Dus probleem op pakken door eerst de bougie doppen na te lopen, dan de CDI, dan de stator. Eventueel wel uit zoeken aan welke kant het probleem is en je mag dan ook even de bobines wisselen.
Belangrijk, het is mij op gevallen dat ik steeds vaker vast kan stellen aan de vonk of de CDI unit kapot is of niet. Kijk bij starten of er vonken zijn. Deze moeten niet aan een stuk door vonken maar ook echt op het juiste tijdstip vallen. Dus ik wil niet heel veel vonken zien, maar de juiste aantallen. Kijk dus naar bijde bougies. Zie je verschil, dan is het de CDI unit. Kijk hier eerst goed naar.
Bij onduidelijke vonk, geel, matig, of geen vonk, dan is het de stator, vaak zie je dan dat er maar aan één bougie een vonk is en de ander niet. Het vermogen wordt dan echt weg gegeten door die ééne bougie. Dan weet je dat het de stator kan zijn. Dan nog test ik het met een goed werkende CDI unit.
MOcht het niet duidelijk zijn mag je me altijd bellen. Voor een test mag je altijd langs komen. Wel even bellen van te voren. Zijn geen kosten aan verbonden. En je weet dan wel waar je aan toe bent.
Tel 0321 312336
0657731866
marco becker
vliegersveld 37
biddinghuizen
Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html