Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor houd in boven de 5000 toeren

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Teto

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 3 april 2010 21:35 | Aangepast door: Teto 
Wie kan mij helpen.
Ik heb sinds kort een CX Custom.
Hij heeft een paar jaar stil gestaan.
Ik heb hem nu weer rijdend gemaakt.
Hij doet bijna alles.
Het probleem is dat de motor boven de 5000 toeren niet wil, als je verder het gas open trekt lijkt het alsof de motor verzuipt en begint raar te klappen.
Als de motor in z'n vrij staat en je jojoot een beetje met het gas dan komt de motor af en toe wel op de 9000 toeren.
Ik heb er al andere carburateurs, bobine's, inlaatrubbers, spanningsregelaar op gehad maar niets helpt.
Wie kan mij helpen.

Ik lees net dat het de stator kan zijn, waar vind ik die???

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 april 2010 21:44 
Hallo Teto, en welkom.

Welnu. dat klinkt als een stator probleem. Ik ga er even vanuit dat je een blok hebt met CDI ontsteking?

Wat tijdelijk kan helpen is een "white wire fix" beschreven door Rob Davis

Is dat het probleem, dan zijn er maar twee oplossingen: Stator vervangen of Ignitech CDI aanschaffen.

Het aanschaffen van zo'n Ignitech is dat veruit het goedkoopst, en eenvoudigst.

Succes,

Harmony,
Hans.
( heeft al eens wat geknutseld aan een CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 april 2010 21:56 | Aangepast door: Hansv 
De stator vindt je in het achterste deksel van het blok. M.a.w. je moet het blok uitbouwen.

Daarbij komt nog wat meer kijken, zoals waterpomp, en ringen en nog veel meer, maar het is zeker doenbaar.

Maar meet ook even de ohmse weerstand tussen de witte draad vanuit het blok en massa (groen) en de blauwe draad van uit het blok en massa.

En voor wat en waar zit kijk maar even op de site van Davis, of op die van mijn motorlogboek

Maar toch, het kan natuurlijk ook de CDI zelf zijn, die kuren vertoont. Dat merk je het snels door een andere CDI toe te passen.

Enne, waar zit je ergens in nederland. 't Is niet zo groot hier, maar toch wel makkelijk als iemand je zou willen komen helpen of zo.

Harmony,
Hans.
( die toch denkt dat het met een Ignitech CDI eenvoudiger is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 april 2010 09:59 | Aangepast door: Teto 
Hans V:
Het aanschaffen van zo'n Ignitech is dat veruit het goedkoopst, en eenvoudigst.

Hoeft voor het monteren van de Ignitech het blok niet open?
Is zo'n ding makkelijk zelf in te stellen (heb je er al ervaring mee)?
Heb je ook een ervaring met de White Wire Fix?



p.s. Dit is m'n andere speeltje, een XS400 1983.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Teto

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 4 april 2010 11:56 | Aangepast door: Teto 
Kheb zojuist even gemeten op de Blue en White Wires maar ik meet wel spanning op beide, is de stator dan nog heel??

Blauw ca. 90 V
Wit ca. 80 V
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 april 2010 12:44 
Zou ongeveer moeten kloppen, zo uit m'n hoofd.

Wit 90 volt, blauw 100 volt ongeveer, volgens mijn eigen website. Dus 80 en 90 moet nog ruim voldoende zijn.
En als dat helemaal klopt dan zou ik als ik jou was eerst eens een andere CDI proberen.

Maarre... de weerstand van de spoelen ?
77-95 tussen blauw-groen.
387-473 tussen wit-groen.

Beetje afwijking kan 'ie best hebben.

Maar hoe langer ik er over denk en alles nalees, hoe meer in overhel naar het idee : CDI defect.

Dat scheelt je in elk geval een stator wissel........


Harmony,
Hans.
( die vind dat een eenvoudige reparatie beter is als een ingewikkelde )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 april 2010 13:21 
HansV:
Maarre... de weerstand van de spoelen ?
77-95 tussen blauw-groen.
387-473 tussen wit-groen

Hans, waar vind ik spoelen ??
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 4 april 2010 13:46 | Aangepast door: marcobecker 
PROBEER EERST GEWOON DE CDI UNIT TE WISSELEN, EN GA DAN VERDER MET ZOEKEN.

Dan wil ik vermelden dat meten aan spoelen erg moeilijk is. Er wordt heel snel verkeerd gemeten. Reden is dat we met de ohm meter met gelijkspanning meten. Echter werk het hele systeem op wissel spanning en ook nog eens op veel hogere spanningen met een wisselende frqquentie. Dus je moet van hele goede huize komen om met de ohm meter even hier de storing vast te stellen. Geloof me, ik ben er niet eens goed in, terwijl ik hier toch echt voor gestudeerd heb.

Dus probleem op pakken door eerst de bougie doppen na te lopen, dan de CDI, dan de stator. Eventueel wel uit zoeken aan welke kant het probleem is en je mag dan ook even de bobines wisselen.

Belangrijk, het is mij op gevallen dat ik steeds vaker vast kan stellen aan de vonk of de CDI unit kapot is of niet. Kijk bij starten of er vonken zijn. Deze moeten niet aan een stuk door vonken maar ook echt op het juiste tijdstip vallen. Dus ik wil niet heel veel vonken zien, maar de juiste aantallen. Kijk dus naar bijde bougies. Zie je verschil, dan is het de CDI unit. Kijk hier eerst goed naar.

Bij onduidelijke vonk, geel, matig, of geen vonk, dan is het de stator, vaak zie je dan dat er maar aan één bougie een vonk is en de ander niet. Het vermogen wordt dan echt weg gegeten door die ééne bougie. Dan weet je dat het de stator kan zijn. Dan nog test ik het met een goed werkende CDI unit.

MOcht het niet duidelijk zijn mag je me altijd bellen. Voor een test mag je altijd langs komen. Wel even bellen van te voren. Zijn geen kosten aan verbonden. En je weet dan wel waar je aan toe bent.

Tel 0321 312336
0657731866
marco becker
vliegersveld 37
biddinghuizen

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 4 april 2010 13:58 
Nou Teto, je hoort het.

Ik hoef verder niets meer te zeggen, denk ik.


Harmony,
Hans.
( die heel aardig overweg kan met een ohm meter )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 4 april 2010 14:05 
Het is druk hier, vele antwoorden volgen elkaar snel op, mooi, dan blijft de site actueel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver toto

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 4 april 2010 17:12 
Jaja, Teto. Zo gaat dat dus bij cx-ers.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Teto

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 4 april 2010 17:14 | Aangepast door: Teto 
Kheb net even het dekseltje achterop het blok er af gehaald.
Daar moet je wel vrouwenhandjes voor hebben en het is ook wel irritant dat je niet even het koelvloeistofreservoir er tussen uit kunt halen.
Op die spoeltjes meet ik allebei 175 Ohm.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 4 april 2010 22:39 
Teto als bouwkundige lees eens goed naar de antwoorden
Hansv vraagd waar je woont maar er is nog steeds geen antwoord daar op
Weet je Hansv komt naar je toe met zijn meet kast en deze er even tusse en walla je weet precies wat er aan de hand is
Ik had in Wieringerwerf het zelfde probleem Hansv kwam even uit Ede om mijn probleem optelosen en ja het bleek toch maar de CDI te wezen en dat scheelde mij een heleboel Euro`s dus stuur anders een PB naar hansv groeten Ouwe_Jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Teto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 4 april 2010 23:03 | Aangepast door: Teto 
Teto komt dus uit Alkmaar.
Als jullie morgen niets te doen hebben dan heb ik nog een tip voor jullie.
Vanuit Zaanstad Motoren in Alkmaar organiseren wij (M.A.C. Alkmaar) de Voorjaarsmotortoertocht.
Zie ook www.mac-alkmaar.nl
Ik zal Hans een PB'tje sturen.
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#15 | Geplaatst: 5 april 2010 17:01 
Vraagt het hansV (van V-twin) en hij weet op 99,9% van de vragen of probleem een oplossing dan niet een antw.
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor houd in boven de 5000 toeren

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven