Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Statorwaarden en afwijkingverschijnselen

 
Schrijver Hans

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 4 april 2010 13:45 
Regelmatig lees ik vragen op het forum die betrekking hebben op de CDI ontsteking.
Vaak wordt aangegeven dat het euvel kan liggen in de stator dan wel CDI.
Het lijkt mij gewoon handig als iemand een overzicht zou opstellen welke weerstandswaarden over welke draden vanuit de stator dienen te worden gemeten (ik weet het staat ook in de diverse handboeken), waarop die draden in de stator zijn aangesloten en welke (ontstekings)verschijnselen horen bij welke afwijking van die waarden.
Dan kan elke CX bezitter in 1 oogopslag zien waar hij met de meeste waarschijnlijkheid het euvel moet zoeken.

Hetzelfde zou je dan kunnen doen voor de (werking van de) CDI.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 april 2010 14:15 | Aangepast door: marcobecker 
Ik ben het helemaal met je eens, maar ik loop al heel lang rond met die gedachte om dat eens goed te gaan beschrijven. Maar dat kan ik niet. Het probleem zit hem in de techniek. Meten is weten, maar die vlieger gaat niet op bij de CX. Het is ook verdomt moeilijk uit te leggen hoe het dan wel moet. Dat kan ik namelijk ook niet. Uit ervaring weet ik dat iedereen verschillende waarden aan het meten is, ook als is het goed of fout (kapot dus of juist niet kapot). Dus het is domweg niet vast te leggen. Het probleem is vaak dat je wel goede waarden meet, maar er is wel een probleem. Dit komt ook het meeste voor. Ik heb het niet over de gevallen waarbij je meet dat het kapot is. Dan is het duidelijk. Maar dat komt niet zo vaak voor. Dan komende de vragen van zelf, en dan gaan de mensen die het wel weten hier weer hulp verlenen. Goede zaak, maar dat neemt niet weg dat we over dit punt altijd veel gaan beschrijven. Helaas moet ik dan ook vermelden dat we daar niet omheen kunnen. Ik hoop dat er meer mensen hier op hun mede werking gaan verlenen. Eigenlijk blijft het bij gewoon een CDI unit wisselen. Dan ga je pas op ee makkelijke manier meten, en weet je binnen 5 minuten waar je aan toe bent. Dus we kunnen breed gaan, maar ook gelijk naar een andere CDI unit grijpen.

Vandaar dat ik iedereen op roep om mee te werken als iemand en oproep doet om even een CDI wissel toe te passen. Dus, vraag om hulp, en lever als clublid die hulp dan ook. Dan weet je snel hoe of wat.

Ik heb je verhaal nog even terug gelezen, en zou graag mee willen werken met andere clubleden om toch eens te kijken of we hier iets mee kunnen. Dus laten we eens bij elkaar komen om hier over te brainstormen. Ik sta daar voor open. Input is output. Dus, mochten we een keer bij elkaar willen komen, graag. Dan kan ik ook eens toelichten waar ik mee worstel. spoelen, weerstanden, condessatoren...

Ik weet niet goed hoe ik het verder aan moet pakken, maar Hans, mail me eens om te kijken wat we samen kunnen doen. Of mail je telefoon nummer even, dan bel ik je een keer.
marcobecker@zonnet.nl
Groetjes marco.

Tel 0321 312336
0657731866
vliegersveld 37
8256GN
biddinguizen
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 april 2010 15:53 
Probeer ook HansV uit Ede eens in dit verhaal te betrekken!! Hij weet ontzettend veel over de stator problemen. zie ook zijn website: http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/motor01.html

Hij loopt ook met het idee om een "CX trouble shoot website" te gaan maken. maar eerst gaat Hans op vakantie!!

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 4 april 2010 19:45 
Floris heeft eens een mooi overzichtje gemaakt van de statorwaardes en hoe deze te meten. Hans V heeft dit laatst nog naar me gemaild. Zelfs ik snap hoe het werkt 
CDI is denk ik toch een kwestie van wisselen. Ik heb daar wel een CDI voor te leen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver MAST

Moderator 
#5 | Geplaatst: 4 april 2010 21:35 
@ Coen, Floris heeft eens een mooi overzichtje gemaakt van de statorwaardes en hoe deze te meten
Waar kunnen we dat overzichtje vinden?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#6 | Geplaatst: 5 april 2010 12:13 
Het staat volgens mij niet op de site en in wil het niet zonder zijn toestemming plaatsen. Maar zou wel nuttig zijn. Zal hem vragen.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 april 2010 11:48 
wordt vervolgd .......... maar wanneer ?????????????
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Peter1
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 april 2010 06:19 
undefined:
Hij loopt ook met het idee om een "CX trouble shoot website" te gaan maken.

Dat zou heel mooi zijn.
Een beetje een hoofdstuk waar je op kan terugvallen bij mankementen specifiek van/voor de CX.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Statorwaarden en afwijkingverschijnselen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven