Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Niet starten

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Eelco
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 april 2010 16:24 
Hallo luitjes,

Ik dacht vandaag mijn 1980 CX500 even uit de winterslaap te halen en lekker een stukje te gaan rijden.

Accuutje ingebouwd, alles aangesloten, ff alle lampen gecheckt. Prima!

Choke uittrekken en starten maar.....dacht ik.....

Er gebeurde helemaal niets....geen klik, niets ging rond...nada....

Ik heb het beestje prima weggezet in mijn schuur in November toen ik 'r net gekocht had. Afdekhoes erover en klaar. Accu ook binnen gezet, vorstv rij.

Kan er nu zomaar iets tijdens een paar maanden stilstand kapot gaan? En wat kan het in hemelsnaam zijn?

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat er aan schort.

Bedankt alvast!

Grt.,

Eelco

Schrijver kwaker
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 april 2010 16:35 
persoonlijke mening

accu RIP

ff nieuwe halen of eerst even kijken met startkabeltje

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 april 2010 16:41 | Aangepast door: Hansv 
Geen Klik? Startrelais ?

Harmony,
Hans.
(iemand zegt : EURO, niets anders ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Arcath
Gast 
#4 | Geplaatst: 5 april 2010 16:55 
Helemaal geen gluid bij indrukken startknop?

probeer eerst eens wat contactspray/wd40 op de killswitsch en startknop(niet te veel)

wellicht wat corosie net als bij mij..

check de accu, lampen kunnen het best doen.. maar starten kost toch behoorlijk wat...

startrelais nakijken...

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 april 2010 17:44 
kill switch op uit ?

Schrijver Eelco
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 april 2010 17:55 
Bedankt allen voor de reacties. Accu dacht ik ook eerst aan, maar dat ding is net vervangen voordat ik hem wegzette. Lampen heb ik allemaal nog eens aangedaan en werkt prima. Heb het Peters motorboek er ook al ff bijgepakt. Die geeft aan indien er totaal geen klik is van de startmotor, dat het de contactschakelaar kan zijn of de noodstop schakelaar. Maar hoe kan zo'n ding kapot gaan zou je denken. Ik ga idd maar eens ff beide met contact spray inspuiten en kijken of dit werkt.

Word vervolgd!

Schrijver dreester
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 5 april 2010 17:57 
koppelingsschakelaar misschien niet helemaal lekker. knijp de koppeling even in tijdens het starten. misschien doet ie het dan..

Andre (die ook maar wat zegt na het nadenken)

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 april 2010 20:36 
"Klik" is het geluid wat het startrelais hoort te maken. If not, contacten van het relais overbruggen met een schroevendraai.... euh , ik bedoel met een euro.
En inderdaad, wat Andre zegt. Koppeling in bij het starten. Hoor je dan een 'klik'? Nee, dan zou het zelfs zo simpel als een slecht contact in de start schakelaar kunnen zijn.

Harmony,
Hans.
( die in Ede woont, niet al te ver bij Elst vandaan, en twee weten meer dan één, dus...... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Eelco
Gast 
#9 | Geplaatst: 5 april 2010 22:42 
undefined:
Hans.
( die in Ede woont, niet al te ver bij Elst vandaan, en twee weten meer dan één, dus...... )

Koffie staat altijd klaar! )

Let me know!

Schrijver Arcath
Gast 
#10 | Geplaatst: 6 april 2010 22:40 
en heb je inmiddels al van het mooie weer kunnen genieten vanuit de troon die cx heet?

Schrijver Eelco
Gast 
#11 | Geplaatst: 6 april 2010 22:51 | Aangepast door: Eelco 
Nope, helaas niet....heb er echt enorm veel zin in nl. Heb er alleen ff op gereden toen ik hem kocht en naar huis reed in November.

Ben er nu dankzij alle tips hierboven bijna 100% zeker van dat het startrelais naar de knoppen is of de startschakelaar.
Geen klik, wat ik ook probeer. Heb er nu eentje (relais) nieuw op Ebay bestelt vanuit de UK en voor 17,50 Engelse ponden word deze verstuur naar mij. Probeer eerst dit ff, kijk daarna weer verder.

Word vervolgd......

Schrijver Eelco
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 april 2010 20:38 
Nou, nw relais erin gezet en nog niets...geen klik, niets.....als ik de sleutels eruit heb en dus het contact uit heb, druk ik op de start knop en dan gaan de lampjes van neutraal en de olie aan. Laat ik de start knop los, dan gaan deze ook weer uit....

Iemand een idee?

Schrijver Dennis Volkerink
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 april 2010 20:50 
Overigens zegt een nieuwe accu voor de winter helemaal niks.

Die van mij heb ik voor de winter gekocht, afgelopen winter uit de motor gehaald en keurig af en toe aan de druppellader gezet maar deze kwam ook dood uit de winter. Ook mijn startmotor kwam helemaal niet rond en de lampen en knipperlichten deden het gewoon.

Vlak een simpel probleem van een kapotte accu dus niet uit

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 april 2010 21:27 
Eelco,

Ben je aan de bedrading in de koplamp geweest ??(expres of per ongeluk)
als dat niet zo is denk ik dat je kontaktslot niet goed werkt
daar heeft Hans V al een heel reparatie verslag over geschreven
zoek dit eens op , op de site

Schrijver Eelco
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 april 2010 22:03 | Aangepast door: Eelco 
Dat is een goede, heb de lamp wel los gehad, ivm koplamp vervangen......en een led parkeer lampje.

Heb het even doorgelezen, maar heb nog steeds geen clou waar te zoeken.

De accu ff op de lader gehad, maar die is nog gewoon vol.

Kijk het nog ff aan en dan is het einde oefening. Ding is rijdend weggezet, voor 1100 euro zo´n beetje alles vervangen vorig jaar en dan dit.

Ik heb er simpelweg de tijd niet voor om dit soort geneuzel op te lossen ben ik bang.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Niet starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven