Willem curvers had een gelijkend probleem, daar lag het uiteindelijk aan de massa.
Toch had Henk Tonkers ook een gelijkend probleem dat lijkt op het verhaal wat hierboven beschreven staat. Bij zijn blok was de pulsgever 180 graden verkeer gemonteerd.
Extra aandacht punt, De nok op de onstekings vervroeger wil wel eens los komen tijden demontage en of montage. Deze nok is dan weer tussen de armpjes van de gewichtjes terug te plaatsen. Let op, in de grondplaat van de vervroeger zit in de rand een kleine inkeping. Bij maximale vervroeging moet de nok (het zwarte puls geverdeel) naar die inkeping wijzen. Dit kan namelijk ook 180 graden verkeerd zitten, en daar staan de meesten niet bij stil. Dus controleer dit ook.
Vliegwiel heeft twee uitsparingen, een brede en een smalle. Op de vervroeger moet je de spie in de smalle uitsparing van het vliegwiel monteren. Dan zit die goed.
Altijd even droge bougies monteren, en dan starten met behulp van een beetje remmenreiniger. Dan weet je of het fout of goed zit.
Loop ook je massa even na, en met behulp van startkabels aan je blok naar het massa punt van de accu toe kun je snel even zien of het probleem hier zit.
Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html