Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kuch kuch vlam uit de uitlaat maar start niet.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 april 2010 20:49 | Aangepast door: Bastiaan Reymer 
Ik heb m'n CX terug in elkaar.

nu wil ik hem starten maar na wat doelloos rond draaie knalt ie 1 keer enorm (er komen vlammen uit de uitlaat), waarna hij weer lustig verder kucht.

ik dacht even dat ik de bobijnen had omgewisseld maar na deze te hebben omgewisseld maakte het geen verschil.

iemand een ideetje ?

(btw m'n cx is helemaal uit elkaar gehaald, distributie vervangen, waterpomp, kader gestraald en gecoated) Bougies zijn ook nieuw dus normaal zijn deze ok.. kheb ze er ook net uitgedraaid en ze zijn nat.

Ik heb het Type E en bij het monteren van mijn transistor heb ik wel even getwijfeld.
De pulsgever die op de krukas zit gevezen kon er volgens mij maar op 1 manier op.. klop dit ?

anders zit deze misschien verkeerd gemonteerd.

kortom je kan mijn teleurstelling begrijpen want ik verwachte dat hij vanavond zou lopen



Groet Bastiaan

Schrijver Arcath
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 april 2010 20:54 
Poe das vervelend!

klinkt als veel werk en veel tijd! laatste is van belang voor benzine.. probeer verse benzine + eventueel wat startervloeistof.

een vlam uit de uitlaat.. klinkt als een te rijk mengsel.. bougies goed afgesteld?
carbs goed afgesteld?

ik denk zo maar even wat mee hoor..
zijn hier velen met meer kennis van zaken

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 april 2010 20:58 
Ik heb aan de carbu's niet geraakt dus normaal is deze afstelling hetzelfde gebleven..

ik heb ook een beetje benzine in het filterhuis gespoten dus normaal zou hij dan zeker moeten aanslaan... maar dat doet ie dus niet.

Schrijver dreester
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 april 2010 21:08 
heb je nieuwe bougie's er in gedaan? als ze van ngk zijn,probeer dan eens de oude bougie's. klinkt raar,maar ik had nieuwe bougie's in m'n gl500 gedaan en toen startte hij ook niet. oude er weer in en voila...draaien weer..

Andre (die simpel begint,en dan pas gaat slachten)

Schrijver theojansen
Gast 
#5 | Geplaatst: 5 april 2010 21:13 
je moet geen benzine i h luchtfilter spuiten, lijkt me niets helpen.
de nok op de krukas die jij bedoelt kan iid maar op een manier. heb je de pulsgevers ook losgehad? zoja, dan had je ze volgens het boekje moeten afstellen.
kijk eens bij 'knallen uitlaat' bij de search mogelijkheid bovenaan de blz.

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#6 | Geplaatst: 5 april 2010 21:17 
ik heb inderdaad het plaatje met de pulsgevers netjes laten zitten om niet opnieuw te moeten afstellen,

knallen uitlaat geeft alleen resultaten voor problemen met motors die reeds draaien, hier is het meestal het mengsel dat fout is, of gaten in de uitlaat.

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 5 april 2010 21:25 
lijkt toch een gebrek aan goede vonk voorlopig. bougiedoppen in orde? li. re. verwisseld? stekkertjes laagspanning bobines goed aangesloten.
loop alles nog eens goed na.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 5 april 2010 21:28 
Eh, Bastiaan ... het is zeker mogelijk de onsteking verkeerd op de krukas te zetten, en dan krijg je zo ongeveer de verschijnselen die je beschrijft. Op de nok met vervroeger zit een paspen die in de kleine opening op de stator/krukas moet vallen, niet in de grote want dan zit je zo'n 180 graden verkeerd.

Maar je schrijft dat je het plaatje met de opnemers/pulsgevers hebt laten zitten, en ik zou verwachten dat je dat los moest maken, tenzij je elleen de schroef eruitgehaald hebt en de nok in het achterdeksel hebt laten hangen?

gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 5 april 2010 21:36 
Ik kan het verhaal van Frans uit eigen ervaring bevestigen. Bij de revisie van mijn 650E blok had ik ook de pulsgever 180 graden verkeerd zitten. Resultaat, hetzelfde als Bastiaan beschrijft. Niet aanslaan en enorme backfire. Ontstekings deksel er weer af en de boel goed zetten.
Succes ermee!
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#10 | Geplaatst: 5 april 2010 21:48 
Ok hartelijk dank, ik had inderdaad het nokje in de plaat laten hangen.

Ik heb nu weer wat hoop en moed om er morgen aan te beginnen.

groet bastiaan

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#11 | Geplaatst: 5 april 2010 21:53 
Marcel, ik heb net je blog gelezen en las dat je het pulsgever plaatje er uit hebt gehaald. Heb je dit dan opnieuw moeten juist afstellen ? of hoe heb je dat juist gedaan ?

Schrijver MAST

Moderator 
#12 | Geplaatst: 5 april 2010 22:24 
Nee, terug gezet met het nokje in de juiste uitsparing. Verder niets afgesteld.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 5 april 2010 23:51 
Eh, heb je wel overal, bij de montage van de bobine's bijvoorbeeld, goede massa? na het powdercoaten heb je een prima isolatie laag aangebracht...

Succes.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#14 | Geplaatst: 6 april 2010 07:50 
ja daar had ik inderdaad aan gedacht, bedankt om mee te denken

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 april 2010 08:35 
Willem curvers had een gelijkend probleem, daar lag het uiteindelijk aan de massa.

Toch had Henk Tonkers ook een gelijkend probleem dat lijkt op het verhaal wat hierboven beschreven staat. Bij zijn blok was de pulsgever 180 graden verkeer gemonteerd.

Extra aandacht punt, De nok op de onstekings vervroeger wil wel eens los komen tijden demontage en of montage. Deze nok is dan weer tussen de armpjes van de gewichtjes terug te plaatsen. Let op, in de grondplaat van de vervroeger zit in de rand een kleine inkeping. Bij maximale vervroeging moet de nok (het zwarte puls geverdeel) naar die inkeping wijzen. Dit kan namelijk ook 180 graden verkeerd zitten, en daar staan de meesten niet bij stil. Dus controleer dit ook.

Vliegwiel heeft twee uitsparingen, een brede en een smalle. Op de vervroeger moet je de spie in de smalle uitsparing van het vliegwiel monteren. Dan zit die goed.

Altijd even droge bougies monteren, en dan starten met behulp van een beetje remmenreiniger. Dan weet je of het fout of goed zit.

Loop ook je massa even na, en met behulp van startkabels aan je blok naar het massa punt van de accu toe kun je snel even zien of het probleem hier zit.


Groetjes Marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kuch kuch vlam uit de uitlaat maar start niet.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven