Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Turnout dempers

Schrijver Arcath
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 april 2010 22:08 
Ik ben van plan twee mooie turnout dempers op de gl te zetten,

in de hoop een wat donkerder geluid te creëren(hoor mezelf niet meer als ik naast de guzzi calli III rijd.)

ze zijn de zelfde lengte als de imitatie dempers die ik er nu op heb.. 50cm, alleen diameter is 43mm..

zou dit gaan passen of andere problemen op gaan leveren ?

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 april 2010 23:08 
Heey Arcath,

Laatst had Toto een setje turnouts te koop staan. Hij deed ze volgens mij weg omdat ze te veel herrie maakte. Zoek ff op "Turnout" en je vind een berichtje met zijn gegevens er in.

Succes met zoeken.

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#3 | Geplaatst: 8 april 2010 23:11 
klopt erik, maar hij heeft ze al verkocht aan iemand van hier geloof ik..

weet je de diameter van balanspot zo?
ik meende 38?

te veel lawaai moeten we ook niet hebben.. moet wel leuk blijven

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 8 april 2010 23:19 
De maat weet ik zo even niet maar bij alle universele uitlaten kan je pas ringen bij kopen zodat hij op bijna alle bochten en collectors pas te maken is. tevens zou ik er een setje dempers bij kopen om het "leuk" te houden. Het blijven natuurlijk gewoon "doorkijk uitlaten"

Groet Erik.
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver Arcath
Gast 
#5 | Geplaatst: 8 april 2010 23:23 
jah inderdaad zal eens kijken of er dempers in passen.

ben bang dat de buren anders niet blij worden aangezien ik dagelijks half 6 naar mijn werk ga^^

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 8 april 2010 23:43 
Iets minder hard geluid is ook veel mooier, echt waar!!

Schrijver Arcath
Gast 
#7 | Geplaatst: 8 april 2010 23:53 
dat ook, ben met compleet open dempers bang dat het zo onderwater idee geeft:P

maar ja de looks van turnout vink wel mooi.
alleen dan eens kijken hoe ik daar iets van demping in kan maken..

Schrijver toto

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 9 april 2010 06:29 | Aangepast door: toto 
De looks zijn inderdaad mooi, de pasringen worden er bijgeleverd, het mooie donkere geluid kan je vergeten, je motor gaat er als het ware van blaffen. De enige demping die erin zat was 'n schotje om de ergste vlammen tegen te houden en zelfs dat lukte niet als ie es 'n plof gaf. Ik heb als dempers rvs grof staalwol gebruikt maar dat kwam het geluid niet ten goede. Dus heb ik ze er weer afgehaald en wederom verkocht. Ach, 't zal de leeftijd wel zijn, 't was ff teveel lawaai voor opa z'n oren. Het enige voordeel is dat ze in de file sneller voor je opzij gaan. Dan kun er beter uitlaten van 'n E erop zetten, da's wel 'n mooi geluidje en ook optisch verantwoord.

Zo was ie. Heb nog geen pheauteau van de "Redbike' met de nieuwe uitlaten.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Schrijver Arcath
Gast 
#9 | Geplaatst: 9 april 2010 12:39 
hmm dan ben ik bang dak even verder moet kijken..

mooi ding trouwens! de redbike,
een magna achter spatbord?

Schrijver toto

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 9 april 2010 12:57 | Aangepast door: toto 
Arcath:
een magna achter spatbord?

Nee, achterkantje is 'n HD-ducktail en daarbij heb ik nu ook originele HD uitlaten met katalysator. Daar is goedkoop aan te komen, want dat is 't eerste wat de echte HD-rijder er vanaf haalt. Beschaafd geluidje en leuk effect als je de motor uitzet en je zie de binnenkant van de uitlaat nog ff nagloeien.
Misschien kun je beter 'n paar leuke megatons proberen. Die zijn geloof ik ietsje gedempt en geeft 'n mooi geluidje.

Zuks dus.

Zie hier van achteren.

Prijs is ongeveer gelijk aan de turnouts als ik 't goed heb.

De pheauteaux heb ik hier vandaan. Die brommer zit n.l. 'n cx tank op die bij mij vandaan komt.
Alleen nog de Savage en de Guzzi

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Turnout dempers

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 5
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven