Hallo allen,
Afgelopen week is de "Rode rakker", jullie allen welbekend, ivm een ritje naar Spanje, aan een grondige beurt onderworpen.
Nieuwe achterband, piepende voor- en achterrem nakijken en o, ja dat lekstreepje daar, net onder de waterpijp, kun je daar ook even naar kijken?
Om een lang verhaal korter te maken, want het lange verhaal komt ergens ooit op mijn site, er werd geconcludeerd dat het de aansluiting van de waterpomp-pijp op de huis van de pomp moest zijn, wat lekte. Nieuw ringetje, en klaar.
Niet dus. Vandaag naar de gezellige koffieklets in Bladel geweest, alles mooi en prettig (behalve de wind) en weer terug.
Maar in Bladel zag ik het al: Het lekspoortje was er weer. In Ede nog eens gekeken, en geprobeerd vast te stellen waar het nou in vredesnaam vandaan komt.
Ik denk dat het uit het zgn. 'weeping hole' komt. Ik kan het met geen mogelijkheid goed zien, maar het kan bijna niet anders.
Het spoortje lijkt meer op olie dan op koelvloeistof, en het is maar heel erg weinig. Dus niet zo dat ik ineens alle koelvloeistogf kwijt ben.
Maar ik ben bang dat, als ik strakjes in de Pyreneen zit, het ineens anders kan zijn.
Misschien vermeldens waard:
Toen afgelopen woensdag de olie vervangen werd zat er geen koelvloeistof bij de olie.
Ook zat er geen olie bij de koelvloeistof, die, om het waterpijp ringetje te vervangen, ook vervangen werd, de tweede keer binnen zes maanden.
Koelvloeistof is niet laag geweest de afgelopen tijd.
Is het de seal? Wie heeft goede raad? Ik heb nog minder dan drie weken voor mijn vertrek. Een mech. seal (19217-611-00 CMSNL nr) heb ik liggen, de eventuele rest niet.
Wie heeft er op korte termijn een oplossing voor me?
Of hoef ik me geen zorgen te maken?
Harmony,
Hans.
( die hoopt niet door 1 gat gevangen te zitten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken