Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Speciaal voor Mast

 
Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 april 2010 21:03 
Hoi Marcel,

Geloof het of niet, maar het was inderdaad een vuiltje in de carbs. Eens in de zoveel tijd klopt deze diagnose, die ik inderdaad tot mijn favorieten reken. In dit geval: verstopte stationairsproeiers!

CU in Vechta
Edward

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 april 2010 21:11 | Aangepast door: MAST 
Dat was Paul's oplossing, ik dacht aan een lek membraan. Blij voor je dat ie het weer doet.
LOL
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Paul van Leeuwen
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 april 2010 21:15 
Neem ook nog maar een stukje eer over, vanwege de stationairsproeieranalyse.

Paul

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 11 april 2010 21:53 
Fijn dat het opgelost is. Deed die accu het eigenlijk nog?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 april 2010 23:04 
Hé Coen,

Ik heb 'm opgeladen tot 13,4. Maar fermormance was zwakjes. Accu kreeg startmotor nettekes rond, maar de CX was sowieso te koud voor een vlotte start. Rijden is geskipped, dus echte test is uitgebleven. Ik denk dattie een warme motor net aan de praat krijgt. Geen idee hoe ie zich de volgende ochtend gedraagt. Kortom, er zit nog enig leven in of hij is op sterven na dood. Dat weten we als we er een stukkie mee gereden hebben. Zeg het maar...

NB, bedankt voor het lenen, m'n pinker is gemaakt en dat trok deze accu gelukkig nog wel

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 april 2010 23:08 
Paul, dank voor je compliment, analyse werd vrij snel bevestigd, omdat de sproeiers niet doorkijkbaar waren. Overigens, het verwijderen van aanslag in de stationairsproeiers (met een haartje van een staalborstel) viel nog best tegen. Doe jezelf een plezier en laat je motor (ook in een winterstalling) af en toe even pruttelen, dat bespaart je een hoop micrsocoopwerk...

Edward (die steeds wijzer wordt)

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 april 2010 23:13 
Haha, Paul, ik zit nu pas terug te lezen en jij was i.d.d. degene die me op de stationairsproeiers wees. Die bleek inderdaad helemaal raak! Alleen begrijp ik nog niet waarom er zoveel knalde in de uitlaat, omdat het dan meestal om onverbrande brandstof gaat, toch? Dat lijkt me geen logisch gevolg van een verstopte stationairsproeier? Een ontstekingsprobleem lag daardoor ook in het verschiet.

Schrijver Jaap43

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 12 april 2010 11:41 
Bij een langere (winter)stop de motor draaiend, met de benzinekraan dicht, de carburateurs leeg laten zuigen. Geen last van vergomde benzine meer.

In plaats van een draadje uit een staalborstel kan je ook een draadje uit de binnenkabel (bowdenkabel) van een fiets gebruiken, die zijn nog dunner en op lengte te knippen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Speciaal voor Mast

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven