Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

hoe de olie-fant een mug werd..

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 19 april 2010 19:31 | Aangepast door: Hansv 
Een lekspoortje op het achterdeksel, bruin van kleur.
Nee, het is echt geen koelvloeistog, het is echt olie.

De vraag was: moeten we dat repareren, zo vlak voor een wat langere rit vanuit Ede naar het uiterste westen van Spanje? Of laten zitten?

Alle onderdelen zijn in huis. Maar het is nog 11 dagen voor vertrek, en dan moet de motor het toch echt wel weer doen.

Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt.

Het blok gaat nu niet uit elkaar. Tijdens de motor zegening was het: valt heel erg mee, je ziet het amper.
De reactie van Marco Becker, die toch ook wel heel wat over de CX weet: kun je gewoon mee doorrijden.
En Theo Jansen, wiens kennis met betrekking tot CX 'et al' ook meerdere boekdelen beslaat, zei me: Och, als dat alles is, dan is het niet de moeite.

Dus gaat het blok niet open, en heb ik weer eens van een olie-mug een olie-fant gemaakt, die nu weer tot de juiste mug-maat is terug gebracht.

Wel gaan de reserve onderdelen netjes ingepakt mee, want als het toch mocht voorkomen dat er meer olie gaat lekken uit dat gaatje, dan wil ik wel je juiste spullen al bij me hebben.

Harmony,
Hans.
( streept door op zijn lijst : motor nakijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 19 april 2010 20:14 
Hallo Hans,

Ik heb zelf jaren lang gereden met een lekke keering bij het toerenteller huis en nooit problemen gehad. Er zit op dit soort plekken geen oliedruk dus dan is het niet zo'n groot probleem. Neem wel voldoende olie mee en controleer het peil regelmatig voor de zekerheid.

Veel plezier met je trip.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver udent

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 april 2010 21:33 
Hans, het gaat dus gebeuren, je rijdt naar Santiago de Compostella. Jan vd Goor heeft het gelopen, dus als je info wilt vanuit de club, neem gerust contact op met hem.

Ik wens je veel succes en een heel goeie rit daarnaartoe, heel veel groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 april 2010 21:53 
Theo,

Ik heb op de motorbeurs al veel met Jan gesproken. Heel interessant, heel verhelderend. Maar ja, ik loop niet, ik rij......

Harmony,
Hans.
( die denkt dat 'ie meer dan genoeg andere dingen te verwerken gaat krijgen, of 'ie nou loopt of niet )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 20 april 2010 08:49 
[Hans je reserve motor staat hier in W.W. ] De Rode Baron kan tegen een stootje
o.j.
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver leuvie
Gast 
#6 | Geplaatst: 24 april 2010 04:45 
heb al twee keer weekmakers in de olie gegooid (1 keer lekke differentieel en 1x in motorolie, beide van auto's) werkt super! Dat zou ik drin gooien!
Veel plezier!

Schrijver leuvie
Gast 
#7 | Geplaatst: 24 april 2010 04:46 
O ja, met weekmakers bedoel ik stop-leak of Xeramic (=merk)

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#8 | Geplaatst: 26 april 2010 18:44 
zijn zo'n weekmakers niet schadelijk voor de versnellingen en koppeling ofzo ?

Of wat gebeurt er juist met dat spul ?

groet bastiaan

(die dit ook overweegde maar niet durfde)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 hoe de olie-fant een mug werd..

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven