Een lekspoortje op het achterdeksel, bruin van kleur.
Nee, het is echt geen koelvloeistog, het is echt olie.
De vraag was: moeten we dat repareren, zo vlak voor een wat langere rit vanuit Ede naar het uiterste westen van Spanje? Of laten zitten?
Alle onderdelen zijn in huis. Maar het is nog 11 dagen voor vertrek, en dan moet de motor het toch echt wel weer doen.
Uiteindelijk vandaag de knoop doorgehakt.
Het blok gaat nu niet uit elkaar. Tijdens de motor zegening was het: valt heel erg mee, je ziet het amper.
De reactie van Marco Becker, die toch ook wel heel wat over de CX weet: kun je gewoon mee doorrijden.
En Theo Jansen, wiens kennis met betrekking tot CX 'et al' ook meerdere boekdelen beslaat, zei me: Och, als dat alles is, dan is het niet de moeite.
Dus gaat het blok niet open, en heb ik weer eens van een olie-mug een olie-fant gemaakt, die nu weer tot de juiste mug-maat is terug gebracht.
Wel gaan de reserve onderdelen netjes ingepakt mee, want als het toch mocht voorkomen dat er meer olie gaat lekken uit dat gaatje, dan wil ik wel je juiste spullen al bij me hebben.
Harmony,
Hans.
( streept door op zijn lijst : motor nakijken )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken