De meeste lezers hier hebben waarschijnlijk een CX-V motorblok te onderhouden en kijken zo nu en dan ook eens naar het oliepeil.
Nou, ik ook weleens dus. Zondag na een ritje eens naar het peil in het tamelijk verse blok van de GL gekeken, wat schetst m'n verbazing : helemaal onderaan het stokkie ... Bijbehorende gedachte : ??? Paar honderd km geleden nog net onder het midden! Eh, &*^%$#@ !
Vandaag nog eens gekeken : wat nu, weer in goede bereik, net beetje lager dan de laatste keer. Uiterste redmiddel erbij gehaald : het Honda handboek (echt waar, dat kan je lezen). Daar blijkt in te staan dat je een 2-3 minuten na warm wegzetten moet peilen, maar ja, wie leest dat nou. Hoera, dat heb ik dus toevallig gedaan : te laag. Dag later, koud en olie uitgezakt : voldoende op peil, scheelt een aardig stuk naar 't schijnt.
De vraag : is dat iemand al eens opgevallen? Houdt iemand er rekening mee bij het olie peilen?
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰