Marco, ik was net bezig om jou vermoeden in een uitgebreide post te bevestigen toen Werner arriveerde
Na een leuke kennismaking zijn we onmiddellijk gaan testen en wat blijkt. 1 tik op de startknop en gaan met die banaan. SUPER!!!
Maar perfectionist als ik ben, wil ik weten of het nu wel goed zit met de spoelen. Ik meet nl. op wit-groen 330ohm en blauw-groen 430ohm. Volgens het handboek moet dit respectievelijk ~425 en ~85ohm zijn. Dit zijn dus in principe totaal verkeerde waarden. De ander combinaties zijn wel ok.
Puur uit nieuwsgierigheid heb ik de weerstand op de motor (CX500) van Werner even gemeten en kwam uit op 550 en 650ohm. Weer andere waarden.
Alleen een expert (Rupert?) zou kunnen concluderen dat de weerstanden eigenlijk niet van zo'n erg groot belang zijn zolang ze maar niet héél slecht of kortgesloten zijn. Dit had ik graag van iemand bevestigd gekregen. Meer nog, als er een aantal mensen ook even willen meten, kunnen we statistieken aanleggen
Multimeter op de kleinste ohm-stand en gewoon de groene van de grote blokstekker met de wit en blauwe van de kleinste blokstekker verbinden. Hopelijk voelt iemand zich geroepen (het is slechts 2min werk)
Ik vrees nl. anders dat ik langzaamaan een andere CDI-unit ook ga kapot rijden.
Aansluitend:
Heeft er iemand nog een CDI-unit over? Mijn defecte was eventueel gewild door Rupert als ik me niet vergis?? Hij kon er een nieuw binnenwerk insteken. Omdat ik op het punt sta de CX te customizen zou ik opteren voor een lichte aanpassing van de vervroegingscurve waarbij er meer koppel sneller beschikbaar komt.
Weet iemand of hij dat nog doet?
grtjs, Jeroen