Hoi Erwin,
op die manier dus, ok, heb ik nog nooit geprobeerd.
Maakt verder niet uit voor wat betreft de aansluitingen van de regelaar. De min (groen) van de regelaar gaat naar het frame, waar verschilt inderdaad per type. Die moet natuurlijk wel netjes contact maken. Dan is er nog de zwarte draad die inderdaad via het contactslot loopt (op alle modellen dacht ik). Maar bij slecht contact daar "denkt" de regelaar dat de boordspanning te laag is en regelt wat hoger, dan meet je > 14,5 volt op de accu, niet minder. Wat de regelaar er van maakt als de zwarte draad los ligt weet ik niet, zelf zet ik die direct naar de + op de accu voor de beste regeling.
Klinkt wat mij betreft idd als een defecte regelaar als de bedrading verder in orde is. Ik heb er nog wel eentje, maar niet in de buurt.
succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰