Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

all road banden ?

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 april 2010 21:56 
Ik wil voor mijn vertrek nog nieuwe banden laten monteren, maar als het even kan zou ik er graag willen waar ik ook eens een klein kiezel padje of zandpadje mee kan berijden. Dit ook in verband met mijn reis.

Heeft iemand ervaring met zo'n allroad banden ?

Ik had al Scorpions gevonden van Pirelli, maar misschien zijn er nog andere.

Groet bastiaan

(die het avontuur dus ook echt wil opzoeken)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 29 april 2010 22:51 
hoi bastiaan,

hoe klein is dat kiezel padje? ik heb 2jaar (of is het al 3jaar:thinking terug in zweden ook eens een pad ingeslagen, die volgends de borden de gewone weg was, daar was ook alleen zand/kiezel en andere losse ondergrond... ach het was nogmaar 35km volgends het bord dus ben ik gewoon doorgereden.
met een slakkegangetje van 45km p/u (vond ik best hard, maar de plaatselijke bevolking niet) die reden er gewoon met 80 overheen, waren wel allemaal auto's geen motoren

groetjes werner (dat was nog met mijn goldwing)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 april 2010 12:05 
Af en toe een kiezelpaadje kan best met een straatband. Let op: Pirelli Scorpions zijn trail/endurobanden en die zijn minder geschikt voor asfalt. Het kan wel, maar op de snelweg in de regen zou ik er minder blij mee zijn.

Dit is een hele goede database om banden te vergelijken: http://www.banden-pneus-online.nl/motorbanden.html. Of klik hier.

De bandenmaten voor een CX500E zijn:
100/90/18 en 120/80/18.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Bastiaan Reymer
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 april 2010 16:56 
Ik ben voor de Michelin Sirac gegaan. Onder het moto beter teveel dan te weinig. Ik las er veel goeds over op forums en dergelijke, ook zeker over het gedrag van de band op het asfalt en de duurzaamheid.

Ik heb ze bij Rodamoto besteld in spanje, dat schol 40 euro per band met de goedkoopste in belgië of nederland..

groet bas (die aan de bestelde banden te zien echt zand gaat frete )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 all road banden ?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven