Hallo kenners,
Wegens flinke lekkage van de oliekeerringen heb ik deze vervangen. Nu sleutel ook ik al sinds mijn 15de (ben 43) aan brommers en motors en sta even voor een raadsel. Misschien herkent iemand dit.
Bij demonteren viel op dat het spatbord echt vast geklemd zit tussen de vorkpoten waardoor ze nauwelijks los te krijgen waren. Nu bij het terug monteren dus ook last om het op zijn plaats te krijgen. Eens alles zit blijkt dat de poten een goede centimeter te ver open staan!?! Ik dus denken dat ik een busje vergeten ben of zo, maar nee hoor. Volgens het werkplaatshandboek zit er een km-teller blokje aan de ene kant en een bus aan de andere kant. Aangezien ik de as vast kan aanhalen op de linkerpoot (met het km-teller blokje juist in de uitsparing) is dat mijn ijkpunt. De klauw vast er op en die kant ziet er juist uit. Aan de andere kant zie ik dan dat de vorkpoot toch wel een kleine cm te ver open staat, waardoor ook de remklauw niet midden op de schijf hangt? Ik heb op dit moment de onderste balhoofdplaat vast en de bovenste nog los om de vork zich wat te laten zetten. Na wat duwen, trekken en sturen om het geheel in lijn te krijgen moet ik vaststellen dat dat niets uitmaakt.
De motor is ongevalvrij, de vork werkt prima, is recht en ik sta hier perplex van...
Ik heb er de mooie instructies van Marco op nagelezen, maar die gaan meer over vorkpoten zelf, wat dus betekent dat montage vanzelf moet gaan.
Hierbij roep ik graag mijn hulplijn in
)
Wie (her)kent dit??
grtz,
Jeroen & Pascale