Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Gaat dit op een cx500c passen?

Schrijver Rinse
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2010 10:13 | Aangepast door: Rinse 
Heb op een veilingsite een remmenset gezien voor een cx maar gaat dit ook passen op een cx500c?

zie foto voor wat het voor set is.

Schrijver noman
Gast 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2010 10:52 
Hoi,

Ik heb hier 2x CX 500C staan en beide hebben een rechthoekig remvloeistof reservoir.
Denk dat die er orgineel op horen, en deze de op foto op een CX 500A..??
Kan het uiteraard fout hebben, er zijn op dit forum mensen met kennis van zaken waar je soms bang van wordt.. die mij dan wel verbeteren

Jan.

Schrijver Rinse
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2010 10:55 
Ja ik geloof ook niet dat het voor een CX500c is maar het gaat me voornamelijk om de remklauwen of die moeten passen. Mijn gevoel zegt van wel.

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2010 11:19 
In principe zou dit setje van een "gewone" CX ook op een C moeten passen, maar als je een afwijkend model C hebt, bv een geimporteerde amerikaanse uitvoering, met 1 remschijf, dan past het niet.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Rinse
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2010 12:09 
Neej heb er 1 met 2 remschijven vandaar dat mijn oog hier ook op viel. De prijs is 95€ is dit hoog? Dan moet het setje wel helemaal gangbaar zijn lijkt mij.

Schrijver Peter1
Gast 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2010 12:50 | Aangepast door: Peter1 
Gaat passen op een CX-C.
Ik een zelfde setje.
95euro...tja, wat is veel.

Ik heb er bij de mijne nog stahlflex remleidingen bijgekocht(aanbiedinkje). Andere voorpoten om de remklauwen te monteren had ik al.
Ik mene ergns te hebben gelezen dat het ronde potje gevoelig is qua slijtage(pin mij er niet op vast).
Op de huidige CX heb ik een rechtpotje van een kawasaki(model?).

Schrijver Peter1
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2010 12:55 | Aangepast door: Peter1 
Oja, ik neem aan dat de remverdeler er ook bij zit?

Overigens gaan bij mij de remklauwen en het potje nog even door een lichte revisiemolen(remzuigertjes zijn iig nog erg goed)

Schrijver Rinse
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 mei 2010 13:06 
Keej ja als het goede remmen zijn dan hoef ik niet te reviseren. Maar misschien is het handiger om mijn huidige setje weer gangbaar te maken en te reviseren.

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 mei 2010 13:12 
Hoi Rinse,

Wat is er mis met je huidige remklauwen? Ik vind 95€ een hoop geld voor een paar remklauwen die je niet eens eerst even in handen kunt hebben. Geef eens aan wat je precies nodig hebt en wellicht zijn er club leden die je ermee kunnen helpen voor een zachter prijsje.

Groeten,

Ton

Schrijver Rinse
Gast 
#10 | Geplaatst: 11 mei 2010 13:22 
Mijn Remzuiger zit vast maar die moet ik er nog even uit drukken met de remhendel en dan moet ik een rubbersetje hebben en het liefst stahlflex slangen. Het word de fiets voor mijn vriendin en ik wil haar wel graag een beetje veilig de weg op hebben.

Schrijver MAST

Moderator 
#11 | Geplaatst: 11 mei 2010 13:24 
Rinse, check ook ff je postbus.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Peter1
Gast 
#12 | Geplaatst: 11 mei 2010 16:45 | Aangepast door: Peter1 
Remzuiger verwijderen kan, als het mogelijk is via je remhendel, en anders wellicht met perslucht(wel heel!!! voorzichtig te werk gaan.
Als je remzuiger toch naar zijn grootje(beschadigd) is, wordt het helaas een ander + revisiesetje(te koop bij o.a. ROUKAMA, WEMOTO e.d.)
Ga dan wel goed te werk met dit, zodat je nog langer plezier van je remmen hebt

Voor tips, zie je eigen topic

Schrijver theojansen
Gast 
#13 | Geplaatst: 12 mei 2010 10:26 
hey Rinse,
aan de buitenkant kan je niet zien of die ebay-set in orde is. helaas zie je dat vaak pas als je alles gemonteerd hebt en de boel lekt!
dan moet je alsnog alles uit elkaar halen.
neem toch gewoon je 'oude' spullen onder handen. vaak is schoonmaken en nieuwe remvloeistof genoeg om alles weer gangbaar te maken.
succes, theoj
(het ronde potje op je foto duidt op een vroeg type en dan is de enkele remslang te kort voor een custom!!!)

Schrijver Rinse
Gast 
#14 | Geplaatst: 12 mei 2010 10:36 
Jullie hebben me overtuigd ik ga het maar toch zelf in handen nemen. Ik ben soms te makkelijk en wil dan op dat moment me handen niet vuil maken. Maar dan moet ik maar geen oude motor kopen.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Gaat dit op een cx500c passen?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven