Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

hoe werkt een benzine meter cx 650 E

Schrijver mario
Gast 
#1 | Geplaatst: 16 mei 2010 21:16 
hallo ik heb een cx 650 E ,de bezinemeter gaat sneller dan de tank ,
leeg is hoe kan dat ?hoe werkt zo,n ding in de tank , gaat dat met een vlottertje? en mijn km teller geeft ook niet de juiste snelheid hij geeft 10-15km meer aan dan dat ik rijd bijvoorbeeld ik rij 62 km volgens de teller in het echt rijdt ik dan 50 km ,
iemand een idee hoedat kan?

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 17 mei 2010 08:57 | Aangepast door: theojansen 
voor de werking zie bijgaande tekening.
voor wat betreft de afwijking v/d teller; dat is wel heel veel, de mijn wijkt hooguit 4km af bij die snelheid. helemaal correkt zijn ze nooit.
groet, theoj

tankvlotter 650E
tankvlotter 650E
Verwijder bestand #1

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 17 mei 2010 12:04 
De benzinemeter van de 650E types waren vanaf het uitkomen van het model al te pessimistisch.
Volgens Ouwe-Jan kan je met een weerstand de boel regelen. Zie onderstaand stukje tekst uit een eerdere post van O_J.
plaats een weerstandje na de voeding naar je benzine meter. Hoe groot die moet zijn weet ik niet, maar met een draaibare weerstand kun je er achter komen hoeveel de weerstand moet zijn.
Doe dit met een lege tank, dan met vijf liter er in, dan moet hij op begin reseve komen,daarna helemaal vullen dan weet je dat de weerstand goed is die je er tussen wilt zetten.
ouwe-jan

Marcel.(met dank aan O_J)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver mario
Gast 
#4 | Geplaatst: 17 mei 2010 23:47 
oke bedankt voor de uitleg ik zal het zeker uit proberen.
gr mario

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 hoe werkt een benzine meter cx 650 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven